Davs folkens! Jeg har overvejet at sætter et par annoncer i lokalavisen med håb om at få lidt flere kunder. Er der nogen der har erfaring med avisannoncer? Er det spild af penge i forhold til f.eks. Adwords? Mvh Mads. |
Hej Mads,
Det er svært at svare helt generelt pådut spørgsmål, for avisannoncering er jo blot én kanal af mange - og den kan ihvertfald ikke isoleret set sammenlignes med AdWords.
AdWords er et pull-marketing værktøj, som anvendes i forbindelse med at dine emner gør noget aktivt - f.eks. Surfer, søger særlige produkter, tjenester og ydelser eller besøger hjemmesider, hvor du som annoncør mener at der er interesssesammenfald.
En avisannonce er jo et push medie, hvor du markedsfører et produkt eller en service bredt, fordi du mener medier rammer en målgruppe du gerne vil kommunikere med!
Forskellen er altså meget stor og værdien afhænger af mange forskellige ting - er det dit brand du markedsfører eller er det et produkt?
Der hvor vi har kontor, har vi en fodplejedame ved siden af og hun markedsfører sig fast i lokalavisen og hun fortalte at da hun flyttede den samme annonce til forsiden, så fik hun mere end dobbelt så stor respons!
Alle former for markedsføring har til formål at sikre højere omsætning og beg mener ihvertfald ikke at have set, hørt eller læst at der er nogen kanaler der éntydigt er bedre end andre - selv
Tv mediet, som i mange år var klart det
Bedste massemarkedsmedie er under kæmpe Press, bl.a. fordi seertal er faldende!
Det er klart at mange her på Amino nok vil anbefale dig SEO og AdWords - men jeg er også sikker på at langt de fleste ikke aner hvad de taler om. For det handler ikke om at ranking, antal besøgende - udelukkende om omsætning.
Hvis du taler med et mediebureau, er jeg overbevist om at medievalg vil være en kombination af målgrupper og budget og derefter vil der blive lagt en meget specifik plan!
Og er man ikke i den liga - så brug fornuften! Sælger du et åbenlyst internet produkt, så kan internettet sikkert være bedst! Og sælger du et produkt til mennesker over 65, så kan det være avisen er bedst....
Mit råd er dog "lad være med at bruge penge på noget som helst, før du ved hvem du skal kommunikere til, deres præferencer, og ikke mindst hvad det er du vil kommunikere!"
Morten