Jeg ville gerne høre om en ting, er faktisk lidt en ide oppe i mit hoved.
- Lad os sige jeg har 4 webshops som samarbejdspartnere, der ikke kører med affiliate i øjeblikket og jeg skal lave en affiliate side omkring deres område.
Er det så muligt for mig bare at oprette dem som affiliate, så når jeg henviser til der side, så får jeg en aftalt kommision? Er det noget jeg sagtens kan gøre, for de får jo deres salg og jeg får vel de % ind på min affiliate konto eller hvordan?
Håber I forstår hvad jeg mener (Er ny i affiliate faget og er også kun en lille ide jeg har )
jeg synes du skal prøve at tjekke partner ads ud. især når du er ny. da de står for alt med provision. du skal bare oprette din side. der kan man alt muligt, du kan lave produkt feed, linke direkte til produkter, der står hvem der tillader hvad. det er et meget godt program. du kan se min dvdshopping.dk største delen er fra partner ads, jeg har så et par enkelte aftaler med nogle andre som jeg så tjener provison af, men det er en samarbejds aftale jeg har. og det kræver lidt mere, da man skal sikre sig, at pengene kommer ind o.s.v. det skal du ikke hos partner ads, det klare de for dig.
og så vil jeg også lige sige, hvis du tror det er let arbejde, skal du ikke gøre det, for det er et 25 timer job hvis du vil have noget ud af det.
Du skal gøre det fordi, du vil lærer noget, og du synes det er sjovt. der gik 1 år med mig, før jeg fik en månedtlig indtægt jeg kunne bruge til noget.
Tak for svaret. Men er mere interesseret i at høre omkring samarbejdsaftaler? Hvordan holder du styr på kommisionen? mener hvis nu du har en aftale med f.eks Vi kalder dem DVD-Land.dk og så linker du til dem fra din side og når kunder så klikker sig gennem din side og køber noget via DVD-Land, hvordan kan du så se det og sker der automatisk en kommision via et program der er installeret mellem dig og din samarbejdspartner.?
For er igennem samarbejdspartnere, jeg skal have kommision for salg, så det kunne jeg godt tænke mig at hører hvordan man holder styr på eller om man har et program til det .
Og så glemte jeg lige at skrive, at jeg har og vil aldrig nogensinde sige noget er let, for er der desværre ikke noget i livet der er, så ved skam godt, der skal arbejdes og det er jeg også indstillet på hvis jeg kaster mig over ideen :-) Men som sagt er en lille ide i mit hoved.
ja. det jeg gør med min ene levenrendør er, jeg modtager 25% hver gang jeg sælger, men det er kun fordi jeg stoler rigtig meget på dem, jeg kan kun se min udgåene trafik som jeg har sendt til dem, jeg kan ikke se om jeg har solgt, jeg får så en månedlig rapport over mit salg,
men jeg har så en anden aftale med min nye webshop som snart åbner, hvor jeg b.la har nogle produkter som jeg køber hos en anden, bare 25% billigere, altså sådan lidt som dropshiping. jeg har også mit eget lager med nogle andre ting. så skal man ikke alt det andet igennem. han får salg og jeg får provision, samtidig kommer varen fra mig
Okay på den måde. Tak for det cecilie, men jeg var mere interesseret i at vide om jeg kan på en eller anden måde oprette en affiliate konto, så jeg får kommision, hver gang jeg henviser til mine samarbejdspartnere, der endnu ikke har et affiliate program, men det ville jeg gerne kunne oprette og trække dem med i, så det kører automatisk.
Er der nogen der kan fortælle mig lidt mere omkring det.
Okay, så det er bare at få dem oprettet ved et affilate netværk og så kan de udelukkende vælge mig som der skal bruge dem, for det skal ikke være sådan at alle og enhver kan bruge dem som affilate på deres hjemmesider, hvordan undgår jeg det og kan man ligesom låse det, så det kun er mig de arbejder sammen med.?