Når min organisation holder arrangementer på hotel i Danmark, kan jeg fratrække 25% af momsen på visse fakturaposter.
Hvordan gør jeg tilsvarende, når arrangementet holdespå et udenlandsk (EU) hotel? Kan jeg ved at oplyse CVR få regningen uden moms, og så svare dansk importmoms?
nej momsen i udlandet er en omk bare. Du kan søge den retur via skat.dk udenlandsref. Er det over 50 euro og du ikke søge den refunderet, så må du slet ikke tage den som udgift men skal tillægge den til dit resultat til skat, da skat så ser det som dit eget valg at du ikke søgte den refunderet
kan du få hotellet til at sende regning til DK kan de sende uden moms, lige som du kan bruge visse bureauer der fakturerer virksomheden fra DK til firmaet og giver jer en voucher til hotellet
Venlig hilsen
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
ja du skal bogføre import moms ydelser - men ved køb fra udlandet ydelser og varer skal du altid angi importmoms - som ikke koster noget da du hvis det er til rent brug i virksomheden jo har samme beløb med som købsmoms. Kun hvis det var privat brug betalt via firma, ville du kun skulle ha det med under importmoms under salgsmoms og dermed betale
At købe en ydelse i udlandet udløser således kun momsangivelse som en type statistik, ikke som en omkostning
Venlig hilsen
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER