Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med formuepleje/økonomirådgivning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg overvejer at få hjælp udefra til at optimere min opsparing i mit holdingselskab. Jeg forsøger selv at sætte mig ind i tingene, men er fristet til at se om jeg ikke kan optimere mit afkast ud fra de mål og drømme jeg har.

Er der nogen der har erfaring med nogle af de firmaer der tilbyder rådgivning til dette? Jeg er selvfølgelig interesseret i at vide om det er pengene værd.

På forhånd tak.

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 22:36

Jeg har altid set sådan på det.. Hvis diverse rådgivere virkelig vidste hva de snakkede om, sad de så på det kedelige 8-16 job for 15.000-20.000 om måneden? Næ nok ikk vel? Hvis de virkelig ved hvad de skal invester i, så gjorde de det nok for dem selv, og levede et federe og økonomisk uafhængigt liv :)

Man skal nok tænke sig godt om før man stoler på andre med sådan noget. Det altid nemt og invester med andres penge.

Tilmeldt 18. Mar 13
Skrevet kl. 22:53

Hej emcct,

Tak for svar. Jeg er sådan set enig i din betragtning. Det jeg var ude efter er ikke en investeringsforening eller lign. som skulle disponere over mine penge. Søger mere en rådgivning  til hvordan jeg bør fordele den sum penge jeg har til rådighed ud fra hvordan og hvornår jeg evt. forventer at skulle bruge dem.

Min bank vil f.eks meget gerne komme med forslag, de har det bare med at anbefale deres egne produkter :-) (hvilket vel også er forståeligt, men ikke altid det mest rentable.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:13

For det første sidder dygtige rådgiver - heller ikke i bankerne til 20.000 om måneden og de må også gerne selv investere deres egne penge så det er helt irrelevant

Det som springer lidt i øjnene er, at at du taler om investering af holding selskabs overskud, som jo ikke er med samme umiddelbare skat som privat midler, og vanskeliggør svaret men

Ved enhver investering er nr 1 at bestemme investeringsprofil, Hvad tør du miste for at vinde hvad - og typisk for en 40 årig ville den hedde 40-50% aktier og tilsvarende obligationer - men for et holding - og du har måske en anden profil?

Næste ville være at placere pengene så de levede op til den profil, med xx% aktierisiko (eller noget andet) og xx obligation bedst muligt

Her er det faktisk sjovt nok tordnende ligemeget om bankfolk vælger deres egne investeringsforeninger for dels må mange slet ikke overvægte, men vigtigere, at når vi taler investeringsforeninger, så er der ikke forskel på nordea og ddb og jyske osv - de ligger i samme aktier/obligationer osv i hver klasse som udgangspunkt, og slår de hinanden, er det med få% per år, så se dem som udgangpunkt som helt ens. De følger alle en standard og skal det for at ha samme rating udgangspunkt og være sammenlignelige, så selv de som kun vælger egen banks produkter, skader ikke spor

Læg din strategi - tid - og så kan enhver god rådgiver, bank eller ikke, være lige god. Tag en extra chance på nogen områder, og banker er uden værdi, for de MÅ slet ikke det  med private midler - så der skal du tage din chance- og finde anden rådgiver

god vind John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Mar 13
Skrevet kl. 23:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John,

Tak for svar og de mange brugbare "tips".

Især din info omkring investeringsforeninger, og de standarder de følger, giver god mening for mig når jeg læser det igennem. Det er altid rart at lære noget nyt :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)