Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan arbejde du ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 248
Fra  madebyM Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Til alle webdesignere :)

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan i arbejder, når jeres kunder ringer og skal have lavet en opgave. Jeg selv går ret hurtigt fra idé udvikling i PSD-format til at implementerer det på en hjemmeside - og måske slet ikke igennem et photoshop mock-up.

Hvordan arbejde i? Laver i hele design mockup i f.eks. Photoshop, kunden accepterer og der implementeres i koden til hjemmesiden ?

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg laver aldrig et mock-up, men begynder i stedet at kode med det samme. Kunden får et kodet udkast af forsiden, så det kan ses i browseren med eventuelle effekter osv. 

For mit vedkommende ville et mock-up i Photoshop blot være spild af tid. Jeg vil gerne have fingrene i koden med et samme.

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 248
Fra  madebyM Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Den tankegang kan jeg også godt følge :) - men synes bare sommetider man bruger tid på at kode design, fremfor på kortere tid lige kunne flytte nogle elementer rundt i Photoshop.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Sandt. Dog sparer du tid, når designet er godkendt, og du kan fortsætte med de resterende sider. Du kan fortsætte kodningen fremfor at skulle bygge et mock-up op fra bunden. Men i sidste ende, går det vist mere eller mindre lige op.

Jeg tror det kommer an på, hvordan man bedst selv arbejder. Jeg har fx altid hadet at genbruge kode. Jeg nyder en tom og frisk side hver gang, som er klar til at blive udarbejdet.

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Odense
Tilmeldt 28. Jul 07
Indlæg ialt: 278
Fra  Tankefuld Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

For mig er der to ting der gør, at jeg altid laver mockups (i Balsamiq - som er en slags hurtige blyantstegninger). Dels fordi det er meget billigere at lave interaktionsdesignet tidligt og finde eventuelle udfordringer og problemer så hurtigt som muligt, og dels fordi det er en måde at visualisere løsningen sammen med kunden på. På den måde oplever jeg at spare dyre tilbageløb i processen, samt at både kunde og jeg er tryg ved at have en visuel aftale om hvad der skal ske. Jeg ser det som et vigtigt redskab at lave mockups. Jeg vil dog sige, at det er en god ide at overveje hvor meget tid man bruger på det. Det skal ikke være forkromet, og det kan ligeså vel være lidt tegninger på et stykke papir. Jeg ville aldrig lave mockups i photoshop.

Mvh. Joachim Lykke Andersen

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 248
Fra  madebyM Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du ret i :). Men at starte forfra hver gang er i min optik lidt spild af tid - Man kunne jo godt have nogle gode kode snippets som man kunne bruge til sine design elementer.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 248
Fra  madebyM Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Joachim: Den ide køber jeg :) - Er stor tilhænger af KISS, og dermed jo også den arbejdsproces du i dit indlæg beskriver.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads S. Petersen:
Det har du ret i :). Men at starte forfra hver gang er i min optik lidt spild af tid - Man kunne jo godt have nogle gode kode snippets som man kunne bruge til sine design elementer.

Jeg har da et par ting som ofte går igen, og som jeg har on hand når de skal bruges. Hvad kan jeg sige - jeg undgår helst samlebånds-mentaliteten i mine løsninger.

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Hadsten
Tilmeldt 8. Feb 07
Indlæg ialt: 157
Fra  Bahnhof Grafisk Design Bureau Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter godkendt ordre afventer jeg altid et par dage med at påbegynde opgaven. De dage bliver brugt på at spore min hjerne ind på det grafiske arbejde, så jeg er så godt forberedt inden opgaven påbegyndes.

Jeg udarbejder altid et udkast af forsiden i et mock-up med beskrivelse til godkendelse hos kunden. Efter forsiden er godkendt arbejder jeg videre med undersiderne, så kunden også får en fornemmelse af designet på de andre sider. Efter denne godkendes påbegyndes programmeringsfasen først.

Hos os i Bahnhof er det vigtigt at kunden har en god fornemmelse af projektet hele vejen igennem. Samtidig er vores erfaring at denne arbejdsgang er den mest optimale i forhold til vores kunder.

Med venlig hilsen Rune Breinholt Andersen

LabelLand.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 248
Fra  madebyM Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael:
samlebånds-mentaliteten

Og den SKAL man også undgå - for det når der går hverdag og rutine i den der sker fejl, og opfindsomheden forsinder ;)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)