|
Hej Aminoer Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, som har givet et overskud. Derudover er jeg igang med opstart af endnu en enkeltmandsvirksomhed. Mit spørgsmål går derfor på om jeg må udlåne eller flytte penge fra min ene virksomhed til startkapital i den anden virksomhed. Jeg vil gerne undgåa t skulle hæve pengene og blive personligt beskattet af dem først. Mvh René |
Det du mener må være, at du er i gang med at starte noget op i en anden brancherene_rosendal:Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, som har givet et overskud. Derudover er jeg igang med opstart af endnu en enkeltmandsvirksomhed.
Det kan du ikke få, kun en personlig virksomhed med CVR per person. Du kan få hvert sit SE som kræver langt mere adm - med to momsnumre, men du kan også i samme CVR ha både momspligtigt og ikke momspligtig aktivitetrene_rosendal:De producerer vidt forskellige services med forskellige momsforhold, så derfor tænker jeg det er en god idé med to forskellige CVR numre.
Driver du virksomheden under VIRKSOMHEDSSKATTEORDNINGEN? Det er jo mere kompliceret end alm. personlig virksomhed - lige ud - hvor du jo betaler skat af netop dit overskud - og ikke af dine hævninger læs SKAT I PERSONLIG CVRrene_rosendal:Mit spørgsmål går derfor på om jeg må udlåne eller flytte penge fra min ene virksomhed til startkapital i den anden virksomhed.
Jeg vil gerne undgåa t skulle hæve pengene og blive personligt beskattet af dem først.
Anyway - hvis det var et ApS eller anden selskabsform og ikke en ny personlig virksomhed du ville åbne, så kan du ikke bruge overskud der ikke er personligt beskattet inden, så uanset hvad - nej
vh
Bliv gratis medlem