Hej Allesammen Jeg oprettede for 1,5 år siden en massageskole. I dag kører skolen også med kurser indenfor Skønhed (Voksbehandlinger, Spraytan Eyelash extensions m.m) Du kan se vores hjemmeside her www.krop-kuc.dk Jeg regnede ikke med at det ville være let- men hold af helt op hvor er det svært at skaffe kursister til især massageskolen. Jeg får løbende kursister til de små kurser i skønhed- men tror ikke at markedet er stort nok til at kunne leve af det. Jeg sriver herind pga massageuddannelsen. Jeg ved at jeg tilbyder en enormt god og solid basisuddannelse. Meget bedre en det sted jeg selv tog uddannelsen i sin tid. Jeg ved at flere lever af at drive skole - der er min. 20 skoler i hele landet, hvor ejer lever af det. Bare i Århus er der 2 store skoler og 2 mindre (jeg er en af de 2 mindre). Det er BEN-HÅRDT at komme ind på markedet, og jeg tror det er pga. de store skolers lange historie. Jeg tror at mange som tager uddannelsen tager den et sted som de har kendskab til via en bekendt - og det er svært for mig, da jeg endnu ikke har uddannet så mange... Min kasse er ved at være godt tom og jeg har ikke en masse penge til marketing. Jeg har prøvet følgende: Adwords - giver kunder, men det er næsten en underskudsforretning, da jeg får mange klik, men ikke nok tilmeldinger. SEO - er rimelig godt optimeret, og arbejder på at komme længere op. Lokalavisen - been there done that - gav ikke én kunde :-( Har i nogle gode idéer til hvordan jeg kan komme ind på markedet og være en seriøs konkurent for de store skoler? Jeg føler til tider at jeg har lyst til at give op- det er så svært og penge er en mangelvare - men det er mit hjertebarn og vil SÅ gerne kunne leve fornuftigt af det.... Håber virkelig i kan komme med gode og gerne konkrete forslag. Mvh Maria Skaarup |
Hej Maria
Det vil hjælpe dig at vide hvorfor dine tidligere og nuværende elever valgte dig. Det vil give dig et billede af hvor du differentiere dig i forhold til konkurrenterne.
Du skal have levet en undersøgelse af hvordan den typiske kursists handlemønster ser ud, og så ved du også hvor du kan kontakte dem.
Mit umildbare gæt er at kursisterne skal skaffes på deres nuværende arbejdsplads, og at det er relevant at have en af dine uddannelser på deres cv i forhold til deres branche.
Jeg håber det gav lidt hjælp
Mvh
Uffe Aalborg