Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Massageskole - Vi mangler elever - markedføring og branding?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Århus C
Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Allesammen

Jeg oprettede for 1,5 år siden en massageskole. 

I dag kører skolen også med kurser indenfor Skønhed (Voksbehandlinger, Spraytan Eyelash extensions m.m)

Du kan se vores hjemmeside her www.krop-kuc.dk 

Jeg regnede ikke med at det ville være let- men hold af helt op hvor er det svært at skaffe kursister til især massageskolen. 

Jeg får løbende kursister til de små kurser i skønhed- men tror ikke at markedet er stort nok til at kunne leve af det. 

Jeg sriver herind pga massageuddannelsen. 

Jeg ved at jeg tilbyder en enormt god og solid basisuddannelse. Meget bedre en det sted jeg selv tog uddannelsen i sin tid.

Jeg ved at flere lever af at drive skole - der er min. 20 skoler i hele landet, hvor ejer lever af det. 

Bare i Århus er der 2 store skoler og 2 mindre (jeg er en af de 2 mindre).

Det er BEN-HÅRDT at komme ind på markedet, og jeg tror det er pga. de store skolers lange historie. Jeg tror at mange som tager uddannelsen tager den et sted som de har kendskab til via en bekendt - og det er svært for mig, da jeg endnu ikke har uddannet så mange...

Min kasse er ved at være godt tom og jeg har ikke en masse penge til marketing.

Jeg har prøvet følgende:

Adwords - giver kunder, men det er næsten en underskudsforretning, da jeg får mange klik, men ikke nok tilmeldinger. 

SEO - er rimelig godt optimeret, og arbejder på at komme længere op.

Lokalavisen - been there done that - gav ikke én kunde :-(

Har i nogle gode idéer til hvordan jeg kan komme ind på markedet og være en seriøs konkurent for de store skoler?

Jeg føler til tider at jeg har lyst til at give op- det er så svært og penge er en mangelvare - men det er mit hjertebarn og vil SÅ gerne kunne leve fornuftigt af det....

Håber virkelig i kan komme med gode og gerne konkrete forslag.

Mvh

Maria Skaarup

Uddannelses- & Kursus Center for massører, wellness, fitness www.krop-kuc.dk

Nu også med Webshop se WEBE.DK

Fra Århus
Tilmeldt 18. Nov 11
Indlæg ialt: 71
Fra  Bendoo Skrevet kl. 16:05

Hej Maria

Det vil hjælpe dig at vide hvorfor dine tidligere og nuværende elever valgte dig. Det vil give dig et billede af hvor du differentiere dig i forhold til konkurrenterne. 

Du skal have levet en undersøgelse af hvordan den typiske kursists handlemønster ser ud, og så ved du også hvor du kan kontakte dem. 

Mit umildbare gæt er at kursisterne skal skaffes på deres nuværende arbejdsplads, og at det er relevant at have en af dine uddannelser på deres cv i forhold til deres branche. 

Jeg håber det gav lidt hjælp

Mvh
Uffe Aalborg 

Fra Herning
Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 3
Fra  WeAreCreative Skrevet kl. 16:16

Hej Maria,

Jeg ville f.eks. prøve få ekstra kunder via dine nuværende elever. Måske indføre en slags "hverve-rabat", hvilken vil sige at såfremt nogle af de nuværende elever skaffer dig en af deres venner/bekendte som ekstra kunde, så kan du evt. give dem noget rabat eller lignende. 

Hvor stor er din indsats på de sociale medier? .. Der ved jeg at man garanti kan finde nogle af din målgruppes potentielle kunder. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:17

3 ideer:

-Opret Facebookgruppe eller Side ( virker oplagt at få en gruppe folk som du kan fodre med gratis tips til at holde sin krop sund og rask mm.- må kaste nogle kursister af sig, når gruppen blir stor nok )

-Få nyt design på hjemmeside ( det nuværende gir mig ikke lyst til at købe umiddelbart

-Få lagt et par af de bedste kundeudtalelser/referencer på forsiden så man får dem lige i synet, når man første gang er på din side

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 20:43

Priserne er der ikke noget i vejen med har selv en kone som er massør og der er ikke noget at komme efter.

Men siden virker meget rodet. Den side der giver mest overblik er under priser. Startpakker uddannelse og kursus kan man blive lidt i tvivl om hvor man skal hen næste klik. Jeg tror at en side der hedder kursus og så undersider til det enkelte kursus/pris/tilmelding

Jeg vil sætte kontakt yderst til højre.

Når man kommer ind under tilmelding er der nogle valg som fx. Fitness instruktør som jeg ikke fandt andet sted.. Går ud fra det ikke er noget du sælger..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:24

kigger faktisk selv på uddannelsen i Århus og er ikke stødt på dig før :) jeg fik selv tanken og lysten da jeg så det på face..

er din eksamen også med 3 fysser og en læge ?

hører gerne mere

Tilmeldt 7. Mar 13
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 21:38
Hej😊 du er meget velkommen. Jeg VED at vi tilbyder en rigtig god og solid uddannelse.

Jeg underviser i massage og har god erfaring med det, jeg gør meget ud af formidlingen og elevens individuelle udvikling og potentiale.

Vores underviser i anatomi og fysiologi er Ditte, hun har en kandidat i Idræt. Vi har tidligere haft fysioterapeuter til at undervise og eksaminere, men aldrig har vi haft en så dygtig anatomi underviser dom Ditte. Hun er super god til at undervise og forklare, i et fag som ellers kan være ret tørt. Ditte er også uddannet masssør, hvilket er en stor fordel, da hun kan hjælpe jer med mange problem stillinger i undervisningen.

Eksamen foregår med ditte og en læge som eksaminere. Vi forsøger at gøre eksamen så "uhøjtidlig"'som muligt, og den læge vi har tilknyttet er rigtig god til at få eksaminanten til at slappe af😊

Hvis du vil vide mere, skal,du endelig bare skrive😊

Mvh Maria Skaarup
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 23:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Måske vil det være en god ide at lade en tekstforfatter hjælpe dig. Der er en del formuleringer, der kan laves meget bedre. Desuden er der direkte stavefejl - f.eks. Tilmedling, forlader du skolen som kompetent massører, salg af startakker og podukter, for at læse er 10 gode grunde. Det er måske ikke det, der afholder nogen fra at tilmelde sig dine kurser, men det virker bestemt ikke professionelt.

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Fra Nyborg
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 75
Fra  Pancony Skrevet kl. 23:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Maria

Jeg vil gerne komme med at par indspark her, da jeg selv holder kurser i et emne (seo) hvor der ofte er lidt større udfordringer, især her efter krisen. 

1 - Du kan få flere besøgende til din side og derved flere der køber (jeg går ud fra at du kender din statistik på besøgende/salg) Mere SEO og mere Adwords, og BEMÆRK Annoncer på Facebook, hvis du ikke har prøvet dem. Det er super billigt og du kan næsten selv vælge dine kunder. Du kan vælge både områder, køn og alder og interesser.  Super effektivt.

2 - Du kan forbedre din side så der er en meget bedre konvertering. Og mantraet er MEGET mere tekst hvor du virkelig fortæller og "underviser" dine kunder med tips og tricks - der er kun korte beskrivelser, der heller ikke ville kunne få mig til at rive 10.000 op af lommen. Hvis kunden da ellers har dem....og derfor så næste råd - finansiering.

3 - Du kan tilbyde finansiering. - Du tilbyder noget som ikke "koster" dig noget. Derfor kunne du lave en afbetaling med en simpel kontrakt online der blot skal klikkes for at fungere og få en ny mulighed frem med en afbetaling over fx 10 måneder a 1000. Det har jeg faktisk lavet til en af mine klienter, der sælger kurser i samme prisniveau.

4 - Du kan lave gratis "intro-aftener" hvor du giver 1 time gratis og får dine kunder "face to face" - Så skal du blot give dem en "uforglemmelig" aften, så kan du opnå konverteringer på op til 30-60% af de fremmødte. Det kræver det rigtige setup, men det har jeg også erfaring med og det virker.

Jeg håber virkelig for dig at du får succes med det.

Mange hilsener

Peder Andersen

Pancony.dk - Salg - SEO - Markedsføring og Finansiering

GRATIS startpakke på Pancony.dk

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 185
Fra  Connspire Aps Skrevet kl. 00:11

1. Din hjemmeside.. Den skal hjem til Danmark og hostes.. Den tager for lang tid at hente til en browser i danmark! Der er ingen grund til at du skal have et webhotel i Texas, U.S.A. Det kan jeg være dig behjælpelig med. Det vil ikke forøge dit salg, men det vil ihvertfald reducere det antal af mennesker der forlader din hjemmeside, fordi de ikke gider at vente på at den hentes færdig.

2. Din hjemmeside skal smukseres. Skrifttyperne er pixellerede og grimme, og dit gennemgående farvevalg får mig til at tænke på alger, andemad og mavesæk opkast... (just being honest). Også her kan vi være behjælpelige

3. Din hjemmesides landing page skal optimeres yderligere. Der er ingen grund til at spilde din hjemmesides bedste salgsplads, med et stort logo og en masse nyhedstekst! Der skal nogle knald-tilbud på, og reklameres for dine bedst sælgende produkter. Du bør også have en kunde eller to, der fortæller om din oplevelse med din undervisning.

4. Din SEO er ikke så god som du tror. De er: loading, krup-koc, aarhus, og, kropsterapeutisk... Hvad forventer i/du at google skal få ud af den sammensætning?? Jeres seo score er 70% I skal kraftigt opdatere jeres SEO.. Gør brug af meta tags og keywords. Også her kan vi være behjælpelige.

5. Tilbyd finansiering af dine produkter, hvis leasy kan finansiere, med stor succes, til 110% i rente, så kan du også til 0%!! Folk der ikke har mange tusinde kroner til dine kurser, mister du!

6. Glem alt om reklamer på de sociale medier.. Ingen læser dem, ingen gider dem.. Men folk er tossede med konkurrencer, gratis ting og sager. Opret eventuelt en blog om massage, og hav en facebook, twitter osv side til det.. Igennem din blog om massage, kropsterapi osv, kan du markedsføre din skole! Det er nemt at blogge, og endnu nemmere at dele dine blogindlæg på sociale medier. Også her kan vi være behjælpelige. Du må ikke undervurdere de sociale mediers magt, men du må omvendt heller ikke overvurdere reklame værdier.. De er stort set værdiløse.
Med andre ord, sats mere på viral reklame, end betalt reklame. Giv gratis tips, undervisning osv via blogging - og "get viral"! Også her kan vi være behjælpelige.

7. Inviter på informations møder, med lidt gratis undervisning og pylren om dine kommende elever. Også her kan sociale medier være dig til stor gavn, om at få bredt budskabet om informations møder, og/eller gratis lektioner.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)