Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger DIG der ved noget om facebook/forretning/regler??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 283
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej dig derude...

Jeg har brug for hjælp. Jeg leder en kæmpe facebook gruppe, på over 2200 medlemmerer, og det startede som en hobby, men nu er jeg ved at uddanne mig så jeg kan leve af det ...som gruppen tilfældigvis henvender sig til. jeg ved GODT man ikke må drive forretning sådan via sin fb-gruppe. Men hvordan fungere det så? altså jeg har hørt at hvis man har over 5000medlemmerer så kan facebook se det som forretning?? hvordan ved jeg ikke... Men hvordan gør man det så lovligt. Jeg ved at nogen betaler for at "drive" forretning gennem fb, men hvor pokker henvender jeg mig henne?? Får ikke svar fra kundeservice... hvad gør man så????

Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 40
Fra  id-factory.dk Skrevet kl. 13:53

Lidt uklart hvad det er for noget forretning du driver på Fb - umiddelbart kender jeg ikke til nogen regler der forbyder det.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 13:57

jeg driver ikke forretning på fb. men jeg har ladet mig høre at man ikke må gøre det sådan uden vidre.

f.eks hvis du arbejder som selvstændig frisør, og har en gruppe som interessere sig for hår og mode. og så jeg f.eks tjener penge igennem de medlemmerer der er derinde. jeg har jo også en hjemmeside, men hvis jeg primært bruger mit arbejde gennem min gruppe på fb.

( nu er det ikke frisør men bare noget fiktivt)

Tilmeldt 3. Sep 13
Fra  id-factory.dk Skrevet kl. 14:11

Det lyder som om det kan være på kant med markedsføringsloven. Du må ikke reklamere for din virksomhed under dække af at være "en anden". Det er vildledende for kunden.

Det har ikke noget at gøre med Fb - men en generel betragtning.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 14:29
nejnej gør jeg ikke. . mit navn er mit navn. jeg ved der er regler på fb for den slags men hvordan jeg finder dem er spørgsmålet
Tilmeldt 3. Sep 13
Fra  id-factory.dk Skrevet kl. 14:36

Igen er det lidt svært når ikke du kommer nærmere ind på hvad du konkret mener med "drive forretning". Umiddelbart er det ikke rigtigt hvad du er blevet fortalt. Der er ikke regler der forhindrer dette - jeg mener det gør alle virksomheder vel efterhånden :)

Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 14:44
vil bare ikke afsløre det...før jeg går i luften rigtig
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)