Jeg er snart klar med et helt igennem fedt projekt.
Jeg vil derfor begynde at ringe rundt til butikker (fysiske butikker) og høre dem om muligheden for et samarbejde.
Hvordan gør jeg dette mest rigtigt? Hvad skal jeg sige, hvordan får jeg fat på den "ansvarlige" enten ejeren eller "markedsføringsafdeling", eller hvem der nu står for nye tiltag (tænker f.eks til større butikker, såsom MacD etc.)
Store virksomheder har altid en administration hvor markedsføringsafdelingen sidder.
Det er sandsynligvis den samme stilling som tager sig af beslutningen om dit produkt, så når det første gang lykkes dig kan du spørge efter den hvergang.
rent lavpraktisk ringer du til afdelingen, forklare receptionisten/gatekeeperen receptionisten, og spørger hvem du skal snakke med. Hvis hun beder dig sende en mail, sender du en mail og følger op på den dagen efter.
Jeg kunne godt bruge lidt mere venligt, og hjælpende svar, fremfor et forsøg på at være sjov.
Ansvarlige for - ja, for hvad? Hvordan ved jeg hvad den rigtige afdeling er - er det markedsføringschefen, driftansvarlige for indførelse af nye idéer, eller selve ejeren selv.?
Beklager det gik lige lidt for hurtigt. Receptionisten, som du forklarer dit koncept for (kort) ved hvem der tager sig af henvendelser som din. Så når du først har ringet op går det let, og ellers lære du af det.
Det er helt fint. Held og lykke med dit projekt. Lad dig ikke slå ud hvis det ikke går så let, det er altid hårdt i starten, og specielt Mcd har en beukratisk stab.