Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af smykker online, købt fra IKKE EU lande?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino..

Jeg går med tanken om at importere smykker fra udlandet og derfor har jeg nogle spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med.

1: Kan jeg købe smykker (og andre vare) hjem fra IKKE EU land som privat og sælge videre? - hvis jeg ikke endnu er cvr registeret og kun køber hjem i små mængder.

2: Hvis jeg nu bliver cvr registreret, så har jeg læst jeg skal have en importregistrering el hvad den hedder. Hvad koster sådan en og vil det betyde større udgifter for mig end hvis jeg bestilte vare hjem fra EU lande istedet for? - og hvis jeg holder mig til at købe hjem i små partier under 80kr, er det så nødvendigt med den importregistrering da der jo så ikke løber told osv på?

3: Når det kommer til salg af smykkerne, så har jeg læst man skal bruge et navne stempel.. Hvordan undgår man dette da dette jo også er en ekstra omkostning? - jeg ved at et firma ikke bruger navne stempel fordi de siger det ikke er nødvendigt.. Men det har jeg læst det er, så kan nogen fortælle hvad der er op og ned her?

På forhånd tak for hjælpen :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BriiiDK:
1: Kan jeg købe smykker (og andre vare) hjem fra IKKE EU land som privat og sælge videre? - hvis jeg ikke endnu er cvr registeret og kun køber hjem i små mængder

Nej til import fra uden for EU kræves CVR OG IMPORTREGISTRERING 

BriiiDK:
2: Hvis jeg nu bliver cvr registreret, så har jeg læst jeg skal have en importregistrering el hvad den hedder. Hvad koster sådan en og vil det betyde større udgifter for mig end hvis jeg bestilte vare hjem fra EU lande istedet for? - og hvis jeg holder mig til at købe hjem i små partier under 80kr, er det så nødvendigt med den importregistrering da der jo så ikke løber told osv på?
koster ikke noget og det gør ikke forskel om du har små partier, import og videresalg kræver altid registrering - desuden får du for høje priser på fragt o.a. ved så små partier formentlig

Tilmeldt 22. Nov 12
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 10:17

BriiiDK:
1: Kan jeg købe smykker (og andre vare) hjem fra IKKE EU land som privat og sælge videre? - hvis jeg ikke endnu er cvr registeret og kun køber hjem i små mængder.

Du kan godt købe det hjem, men som privatperson i så fald - og det er jo ikke lige det du spørger efter. 

BriiiDK:

Import registrering koster ikke noget, det gør det faktisk nemmere for dig. Hvis du køber lidt større partier og får sendt dine varer med dhl/fedex er det endnu nemmere.

BriiiDK:
3: Når det kommer til salg af smykkerne, så har jeg læst man skal bruge et navne stempel.. Hvordan undgår man dette da dette jo også er en ekstra omkostning? - jeg ved at et firma ikke bruger navne stempel fordi de siger det ikke er nødvendigt.. Men det har jeg læst det er, så kan nogen fortælle hvad der er op og ned her?

Navnestempel får ædelmetalkontrollen og er kun påkrævet så længe at det er ædle metaller der handles med. Er det forgyldte smykker eller smykker af uædelt metal eller andre matrialer er det ikke et krav med stempel. 

Håber det giver mening, og velkommen til et meget konkurrence præget marked! ;)

Eksklusive modesmykker online - www.in-smykker.dk

Tilmeldt 22. Mar 07
Skrevet kl. 13:24

Peter42:

BriiiDK:

Import registrering koster ikke noget, det gør det faktisk nemmere for dig. Hvis du køber lidt større partier og får sendt dine varer med dhl/fedex er det endnu nemmere.

Hvordan bliver det nemmere for mig Peter ved at bruge dhl/fedex til at levere for mig? Og hvad er formålet med den importregistrering?

Peter42:

BriiiDK:

Navnestempel får ædelmetalkontrollen og er kun påkrævet så længe at det er ædle metaller der handles med. Er det forgyldte smykker eller smykker af uædelt metal eller andre matrialer er det ikke et krav med stempel.

Håber det giver mening, og velkommen til et meget konkurrence præget marked! ;)

Så hvis jeg køber smykker hjem der er forgyldt med enten guld el sølv, så behøver jeg ikke have sådan et stempel? 

Hvad så hvis jeg køber nogle smykker, evt en halskæde som er 925 sterling sølv.. Skal det så også stemples? - og kan man undgå stemplet ved at lade være med at oplyse på sin butiks hjemmeside at det er sølv? Hvis man bare skriver det er et smykke.

Tilmeldt 22. Nov 12
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 13:55

BriiiDK:
Hvordan bliver det nemmere for mig Peter ved at bruge dhl/fedex til at levere for mig? Og hvad er formålet med den importregistrering?

En af fordelene ved importregistrering er at du kan få en samlet toldopkrævning en gang pr. måned. Mht. dhl/fedex - så er der ingen fortoldningsgebyr for virksomheder, det er kun ved privatpersoner - plus du kan blive tilmeldt forskellige fleksible fortoldningsløsninger.

BriiiDK:
Så hvis jeg køber smykker hjem der er forgyldt med enten guld el sølv, så behøver jeg ikke have sådan et stempel? 

Korrekt

BriiiDK:
Hvad så hvis jeg køber nogle smykker, evt en halskæde som er 925 sterling sølv.. Skal det så også stemples? - og kan man undgå stemplet ved at lade være med at oplyse på sin butiks hjemmeside at det er sølv? Hvis man bare skriver det er et smykke.

Er det eks. 925 sterling sølv så skal du have eget stempel. Og at sælge det uden (ligemeget hvordan du markedsfører, beskriver eller sælger det som) er ikke lovligt.

MVH Peter

Eksklusive modesmykker online - www.in-smykker.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:14

BriiiDK:
hvad er formålet med den importregistrering?

det første og vigtigste formål er vel at du slet ikke må importere noget til videresalg uden den - så bliver varene i tolden hvis du opdages ligesom skat fanger dig når du registrerer dine salg formentlig - så det er et must hvis du vil importere fra uden for EU

En fordel ved momsregistrering er at du ikke skal betale moms når varen ankommer, men angive importmoms i stedet - som ikke koster når det er gjort rigtigt

I det hele taget - hvis du vil drive salg, så gør det seriøst. Du må enten sætte dig ind i toldtarrifer og andet eller lade andre stå for den del og du skal kunne moms og regnskab godt nok til at du ikke bringer dig i vanskeligheder og sælg ikke noget fejlmærket eller umærket for at slippe uden om et eller andet + vær opmærksom på nikkelallergi problemer (ved intet om regler) og at du byder alle en 14 dages fri returret - som en del altid benytter sig af - hvilket kan koste noget

vh

Tilmeldt 22. Mar 07
Skrevet kl. 16:40

Tusind tak John. Dejligt du tager dig tid til at svare.. :)

Jeg skal gerne indrømme at alt det der import osv, det tosser rundt i hovedet på mig ligenu hehe, men måske det er noget jeg kan lære mig frem til :)

- men ville det være nemmere for mig hvis jeg får varerne hjem fra et EU land istedet for? - muligvis det er lidt dyrere, men så spare man måske noget tid i den anden ende fremfor en masse papirarbejde? - blot en tanke :)

Og ja selvfølgelig, planen er at gøre alle tilfredse, så ingen problemer i at give 14 dages returret :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:41

BriiiDK:
ville det være nemmere for mig hvis jeg får varerne hjem fra et EU land istedet for? - muligvis det er lidt dyrere, men så spare man måske noget tid i den anden ende fremfor en masse papirarbejde? - blot en tanke :)

Ja kort kan man jo sige, at hvis du er registret virksomhed så kan du importere fra EU uden at være importør registreret og når du bestiller som virksomhed CVR så kommer der ikke moms på dit køb, (helt som ved køb fra uden for EU) og ikke noget som helst told besvær. Ja - det vil ofte være dyrere, men fragten jo mindre og kvalitets kontrol lettere, men - det ene udelukker ikke det andet, og da importørregistrering er et KLIK når du alligevel er inde i virk.dk og registrere, så tag det roligt med og læs om IMPORTREGISTRERING (husker ikke om du har fået den) og BASALT OM IMPORT FRA UDEN FOR EU og endeligt om importmoms, som du skal bogføre og angive, uanset du køber fra uden for EU eller inden for EU, i hvert sit felt. Det koster ikke hvis det er varer til videresalg men skal gøres korrekt - du finder det her som IMPORTMOMS 

Du kan for relativt små penge få en extern bogholder til at hjælpe med at sætte regnskab op og scanner du bilag og emailer en gang om måneden (eller kvartalet hvis det er få) for du hurtigt for små penge orden i dit regnskab og din moms og kan så selv tage over.

www.Dinero.dk  er nu gratis faktura og regnskab op til 1 mio i omsætning og www.agera.dk er amino site hvor du kan skrive du skal bruge økonomi person hjælp f.eks, 1 time om måneden (eller sjældnere eller oftere afhængigt af antal bilag) de når meget på en time og priserne ligger ofte fra 250- 400 kr i timen, men du får 3 uforpligtende tilbud hos agera når du godt beskriver hvor meget du tror du har behov for

vh

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)