Til dagligt driver vi en webshop, som bruger platformen PrestaShop. I det nye prestashop er der mulighed for at lave såkaldte multistores, således at man kan styre flere webshops, i samme bagkontor. Vi har prøvet at oprette denne funktion i vores bagkontor, men vores webhotel hos One kan ikke klare mosten! Deres servere er simpelthen ikke kraftige nok, og bukker derfor under gang på gang - når vi prøver denne funktion (sker også når vi opdaterer prestashop platformen).
Derfor vil jeg meget gerne høre, om der er andre der har erfaringer med Prestashop Multistore, og gerne høre hosting muligheder som kan klare dette??
Til dagligt driver vi en webshop, som bruger platformen PrestaShop. I det nye prestashop er der mulighed for at lave såkaldte multistores, således at man kan styre flere webshops, i samme bagkontor. Vi har prøvet at oprette denne funktion i vores bagkontor, men vores webhotel hos One kan ikke klare mosten! Deres servere er simpelthen ikke kraftige nok, og bukker derfor under gang på gang - når vi prøver denne funktion (sker også når vi opdaterer prestashop platformen).
Derfor vil jeg meget gerne høre, om der er andre der har erfaringer med Prestashop Multistore, og gerne høre hosting muligheder som kan klare dette??
Håber i kan hjælpe!
God dag til jer alle
- Christian
Hej Christian,
Jeg har testet prestashop Multistore på Meebox Pro servere og der er ikke det mindste problem med performance overhovedet. Ellers hvis i driver en meget stor webshop, så er det måske på tide at kigge på en cloud løsning af en art? :-)
Men hos Meebox har jeg haft gode erfaringer med Multistore funktionaliteten!
Webshoppen er ikke vildt stor endnu, men vi ønsker blot at udvide med endnu en webshop på et andet domæne - således at vi kan sælge nogenlunde de samme ting, blot to steder, og til forskellige priser.
Vi har selv tænkt på MeeBox, så derfor er det rart at høre at det fungerer.
Kan du forklare mig, hvad fordelene ved cloud er, frem for et alm. webhotel?
Vores server er generelt meget stærke, men hvor meget plads har i brug for? For umiddelbart vil jeg mene i kan få god gavn af vores Business webhotel med 15 GB diskplads. Dog bør i overveje en hosted webserver, nu i vil etablere flere webshops - For så får i højest mulig oppetid og lynhurtig adgang til jeres databaser + I vil jo være de eneste der er placeret på denne server. Det er klart det bedste og mest sikre alternativ til et webhotel.
Vi er ved at gå igang med at forberede os på multistore hvor vi igennem flere domæner sælger vores produkter til flere lande. Her ser det ud til vores test shop på meebox har klaret det fremragende!
Cloud er egentligt bare et fancy ord for en masse computere der arbejder sammen, og så har du en Virtual server inde i denne computer farm. Fordelene er at du har fuld kontrol over serveren og hvordan den skal tweakes til at performe bedst muligt for din shop. Ulempen er at man skal være teknisk dygtig og vide hvad du laver eller købe dig fra dig.
Det er en dyr løsning men en løsning man bør kigge på når man vokser sig for stort til et webhotel :-)
webhosting.dk udleverer ligeledes performance statistikker for deres servere, du kan jo teste det af på en udbyder inden du vælger hvor du vil have dit hotel