Ja, det bekræfter jo Mikkels påstand om ubegrænset ikke findes. :-)
For hans vedkommende vil det være sandt, men jeg tvivler dog stærkt på at han overhovedet kan belægge en 100/100 24/7/365, men kunne han, så vil hans datastrøm være alen langt fra, at vores leverandør kan tage deres fair-use forbehold i brug..
Han skal nok nærmere op i en 1gbps snabel, og (mis)bruge den 24/7/365 før end at en lampe begynder at blinke! Det vil med andre ord, aldrig ske!
Det man bør forholde sig til, er andre leverandører og deres salgs trick med pris pr gb, indlands/udlands takster osv!
Fair use er ikke ubegrænset. Det er.. fair use. Der findes da bestemt sites, som vil kunne trække saften ud af selv en 10gbps forbindelse.
Hvilke? En 10gbps snabel, kan (såfremt harddiskene kan følge med), afsætte data med lige præcis 3 GB i sekundet.. Altså 3072 MB data ud, per sekund. Lad os antage at en sidevisning (der ikke i forvejen er cachet på den besøgendes computer ), fylder 500KB/0.000476837158203125GB ( blandet tekst og billeder )..
Hvilken hjemmeside mener du, viser 6.442.953 ( seks millioner, firehundrede og toogfyrre, nihundrede og treoghalvtres) uncached sider i sekundet?
Hvis der reklameres med ubegrænset trafik i en hosting eller ISP løsning, så kan fair use da ikke omhandle mængden af trafik.
Uanset hvor sjældent det vil forekomme, eller hvor hypotetisk man forsøger at gøre spørgsmålet, er det unægteligt selvmodsigende at reklamere for fri trafik og samtidigt have et forbehold om fair forbrug.
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Hvilken hjemmeside mener du, viser 6.442.953 ( seks millioner, firehundrede og toogfyrre, nihundrede og treoghalvtres) uncached sider i sekundet?
Hvem taler kun om web service?
Hvad med streaming, FTP og andre lækre services?:)
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Hvis der reklameres med ubegrænset trafik i en hosting eller ISP løsning, så kan fair use da ikke omhandle mængden af trafik.
Uanset hvor sjældent det vil forekomme, eller hvor hypotetisk man forsøger at gøre spørgsmålet, er det unægteligt selvmodsigende at reklamere for fri trafik og samtidigt have et forbehold om fair forbrug.
Med det er vi enige, uden tvivl! Jeg kender bare ikke nogen der ikke gør forretning på den måde, som absolut minimum. De fleste begrænser jo som sagt også trafikken til nationalt/internationalt, pr gb, i pakker a X gb osv osv... Alt sammen et fortidslevn, som ingen forbrugere er tjent med!
I min optik er ovenstående fair-use et salgstrick. Fair-use er >IKKE< fri trafik....
Det er det da også bestemt.. Jeg er ganske sikker på at vi også vil gå til vores leverandør og genforhandle, hvis vi nogensinde skulle nå op på at belægge en 10gbps 24/7/365 :)
Som jeg sagde, så er det kun i forholdet mellem os og vores leverandør.. Imellem os og vores kunder eksisterer der som sagt ingen fair-use. Fri er frit!
Jeg kender bare ikke nogen der ikke gør forretning på den måde, som absolut minimum
Nej, det er et udbredt fænomen, at blandt andet ISP'er lover visse hastigheder på ADSL/VDSL, hvorefter der tages en masse forbehold og fratrækkes noget så tåbeligt som et "overlay".
På min fiberforbindelse til det ene kontor har jeg en 200/200mbit løsning. Men får typisk 230/230mbit. Se DET er fair use. :-)
I sidste ende, hvis man har brug for 100/100 ud konstant, så betaler man nok for en højere forbindelse :) - hvis du betaler for en unmetered forbindelse vil du have en limit på 35 terabyte, hvis du ikke betaler for unlimited, så er der nok en grænse :) - så må man tage den derfra når man dår den grænse :D værre er det vel ikke
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.