Da jeg selv for et par år side hoste website, valgt jeg at køre ude i datacenter. Da det kan blive en del problemer med at køre server hjemme fra på grund af lov om terror som kan sætte begrænsninger på antal af public ip. samt er det langt fra alle udbyder der kan tilbyde 200/200 mbit internet.
Så jeg vil klart anbefale at køre din server via skyen, da det er langt nemmer for dig at komme igang
Hej og tak for dit svar. Det jeg umiddelbart skulle hoste på computerne er gameservere og et par enkelte websites. Så der bliver et stort forbrug af RAM, CPU og ikke mindst i Up/Dl trafikken. Derfor hælder jeg mest til er at bruge mine egne computere, med en internetudbyder der kan levere den forbindelse der kræves. Ved dog ikke hvilke udbydere der sådan specificere sig i dette område, eller om et datacenter er det bedste her i starten? Har du evt. erfaringer med dette og kan du evt. anbefale nogle udbydere eller datacentre?
Ja jeg kender lidt til at firma der gik på at lave game server, og de valgt at have egen server i et datacenter hele 25 server i datacenter som kun køre med gamening. da jeg som tidligere fortalte er det langt fra en nem opgave at have hjemme, samt er der regler i Danmark som begrænser antal af ip. samt mister du internet hjemme fordi du kun har en line. mod datacenter som næste altid har mindst to forbindelser og gøre det beder for dig og din kunder..
så mit klare svar er smid dem ud i et datacenter.. nu ved jeg ikke hvor i dk du er ?
Ja, det kan du have ret i. Den optimale løsning er nok at starte i et datacenter. Jeg bor i Roskilde, så vil lige kigge mig lidt rundt for datacentre i sjælland. Tak for hjælpen :).
Er det ikke 10-15 år for sent at starte sit eget datacenter?
Der er lige nu omkring 700 hostere i dk og alle rapporter fra Gartner Group, IDC m.fl. peger på, at der kommer til at ske en konsolidering i branchen. Ja, der tjenes gode penge i top 20, men så er der 680 tilbage der primært taber penge.
Selv Microsoft er ude og fortælle deres mindre partnere, at de skal sælge eller slå sig sammen med andre.
Hvis du vælger at fortsætte med dine drømme om hosting, så bør du:
1. Købe IAAS (infrastructure as a service) fra et datacenter
1. Finde ud af hvilke services du lægger ovenpå som gør dig unik i markedet
hvad man sådan skal gøre ang. internet på sådan et marked?
Nu har jeg læst dine kommentarer her i tråden og at dømme ud fra dit kenskab til branchen vil jeg bestemt ikke anbefale at du starter din egen ISP ... derimod vil jeg anbefale dig at leje færdigkonfigurerede servere i udlandet, f.eks. hos hetzner.de og lære at sætte dem op og sælge servicen videre.
Jeg skal ikke lave et datacenter. Men skal hoste på min egen computere hvor jeg fokusere på gameservere.
Mikkel.
Hej, nu er det kun "internet" delen jeg ikke har styr på :). Jeg ved allerede hvad mine computer kræver af hardware, og hvordan jeg opsætter mine gameservere samt hjemmesiden dertil.
Det med egen ISP kan jeg godt se nu ikke er en løsning, efter at have læst mere på emnet, ligesom det at hoste i hjemmet vil have en del omkostninger, samt det med IP begrænsninger. Så hælder mest til et datacenter. Nu skriver du godt nok færdige servere hos hetzner.de, men har allerede mine egne computere jeg kan sætte op, så skal bare have et rackskab med internet/strøm hos et datacenter der kan tilbyde den mbit hastighed. Det skal være i Danmark og ikke i udlandet, da jeg fokusere på danske servere her i starten.