Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ude og spise

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jun 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle i venlige mennesker nu ska i hører

jeg har en lille  enkeltmands virksomhed , og jeg har her for et par dage siden holdt et møde med 3 mulige partnere , da dette trak ud blev vi enige om at tage sidste halvdel af mødet med aftens mad på et spise sted , kan jeg ligge det ind i mit regnskab ? og under hvad ?

på forhånd tak  

mvh. deanb

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.danskrevision.dk/Nyheder/Documents/Marts%202012%20Skatte-%20og%20momsfradrag%20ved%20repr%C3%A6sentation.pdf kan du ha til at finde ud af den type moms og omkostnings fradrag

Momsen skal sættes til kun 1/4 af normal moms som ofte vil hedde restaurationsmoms - så du kun fradrag 1/4 af den normale moms

Næste skridt er at resten af omkostningen så går i regnskabet MEN - du skal så¨tillægge 75% af hele omkostningen ingen til dit resultat når du opgiver det til skat, da du kun har 25% af omkostningen til bespisning af forretningsforbindelser

Lidt kompliceret kan man vel sige, men vigtigt da det er en typisk ting for skat at se hos enkeltmandsvirksomheder - så bare følg den fremgangsmåde som gælder for alt hvor du ikke har fuldt fradrag for omkostningen, så er det OK - og er det for besværligt og ikke penge nok til besværet- tag den i værste fald selv

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jun 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

takker for det lyn hurtige svar , det er sq guld værd at være med her inde

Fra Maha Sarakham - Thailand
Tilmeldt 12. Nov 11
Indlæg ialt: 38
Fra  From Regnskab Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vil blot tilføje at du skal huske nedenstående krav til bilagene. Ellers kan fradrag nægtes.

Af bilaget for repræsentationsudgifter kræves normalt:

  • er dateret
  • angiver udstederen
  • angiver modtageren
  • specificerer ydelserne
  • er forsynet med kvitteringspåtegning 

Når restaurationsbilag bruges som dokumentation for repræsentationsudgifter, kræves det yderligere, at det er noteret på bilaget, hvem der har deltaget i sammenkomsten og årsagen til denne.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)