Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan jeg trække fra?? Og hvornår???

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. May 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i opstartfase med min enkelmandsvirksomhed, og vil inden længe være klar til at momsregistrere mig. Nu har jeg så netop købt en ny bærbar da den gamle ikke var god nok til det grafiske arbejde jeg også skal lave i forbindelse med min virksomhed. En god ven fortalte mig så, at det var dumt, at jeg ikke havde ventet til jeg var registreret med at købe den, da jeg så kunne have trukket den fra.

Er det sandt?? Og i så fald kan jeg da registrerer mig i dag/morgen og så trække den fra eller er det bare forsent???

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen Berit

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:01

Du vil kunne tage fakturaer for ting der er købt til virksomheden fra op til max 6 mdr inden

Er det hjemmefra og du også kan bruge maskinen privat skal du dele momsen i forhold til privat og virksomheds brug og eller trække fra

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. May 12
Skrevet kl. 22:49

tak for hurtigt svar. hilsen Berit

Tilmeldt 26. May 12
Skrevet kl. 13:58

Hej igen John

Nu er jeg i fuld gang med at læse alle de links, du har skrevet og de er til rigtig god nytte, men jeg må lige have klargjort hele det her trække fra eller ej system.

Så, for nu at gå tilbage til den bærbare. Virksomheden vil være registreret på hjemmeadressen og kan jo derfor, i princippet, sagtens bruges til private anliggender også. Betyder det da, at jeg kan fratrække halvdelen af beløbet som udgift for virksomheden eller er det kun halvdelen af momsen jeg kan trække fra i det hele taget.

Derudover er hele den grafiske del af arbejdet med katalog, postkort, visitkort, æsker etc. ved at tage form og der er jeg i gang med at samle tilbud sammen. Kan alle udgifterne i forbindelse med det så trækkes fra på et senere tidspunkt (vel at mærke inden for de seks måneder) eller hvordan med det?

Sådan som jeg har forstået det skal der selvfølgelig være noget at trække fra af, men helt hvordan det fungere har jeg altså ikke gennemskuet!

Håber at du kan hjælpe mig ved lidt udskæring i PAP.

På forhånd tak.

mvh. Berit (måske et bogføring/regnskabskursus var noget for mig)

Tilmeldt 26. May 12
Skrevet kl. 14:40

P.S Og kan man så forresten trække sådan et kursus fra??

mvh. Berit

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:42

ved ikke hvad du mener for kursus. De eneste kurser der kan trækkes fra er i alle fald kurser som tjener til at vedligeholde og update din eksisterende uddannelse/viden som du bruger i virksomheden, ikke nye uddannelser eller kurser for ny viden
vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:44

computeren du skal bruge til virksomheden og som du også bruger privat hjemme hos dig selv kan du trække alt fra i virksomheden - moms mæssigt dog kun den % del der svarer til firmabrug - resten af momsen er så en almindelig udgift som resten af computeren

Lukker du, skal du købe den tilbage privat med moms, men det sker jo ikke - så god vind
Venlig hilsen

Tilmeldt 26. May 12
Skrevet kl. 10:25

Mange tak, så er det vist ved at være forstået.

Med hensyn til kurser var det i forhold til et bogførings/regnskabskursus og mest en ide der kom sig af, at jeg nok har lidt svært ved at hitte rundt i alle reglerne, omkring netop den del af at have egen virksomhed. Men det kan jeg altid kikke nærmere på.

Go' weekend

mvh.

Berit

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)