Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg til Grønland - uden moms

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en grønlandsk kunde der gerne vil have sine varer uden moms?

Det mener jeg godt kan lade sig gøre, men hvordan gør man rent praktisk?

Skal man registreres på webreg for det og hvad gør jeg rent praktisk når jeg skal dokumentere at jeg har solgt og sendt det uden moms?

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12894
Skrevet kl. 09:14

Hej Rene

Hos SKAT finder du svaret.  http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=205448&vId=0 

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=230448&vId=201541&search=udførselsangivelse

uddrag

Handel med lande uden for EU (3. lande)
Handler du med lande uden for EU (3. lande), herunder Færøerne og Grønland, skal du registreres som importør og/eller eksportør. Det gør du i praksis ved at sætte et kryds i felterne for importørregistrering og/eller eksportørregistrering på den registreringsblanket, du udfylder, når du skal momsregistreres.

Salg af varer til lande uden for EU
Sælger du varer til lande uden for EU, skal du registreres som eksportør hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. Inden varerne udføres, skal de forevises ved det toldekspeditionssted, hvor de forlader landet.

Du skal tillige aflevere et færdigudfyldt EF-enhedsdokument (en udførselsangivelse). Sender du varerne med post eller bane, er der visse lettelser.

Du kan sælge varerne uden moms, hvis du kan dokumentere, at de er sendt ud af EU. Denne dokumentation vil du have, hvis du opbevarer en kopi af EF-enhedsdokumentet eller af DSB's eller postvæsenets kvittering for, at du har indleveret varerne, og hvis det af faktura, bankafregning mv. fremgår, at varerne er eksporteret til en kunde uden for EU.

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12894
Skrevet kl. 09:17
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)