Hej... Jeg har haft virksomhed i utallige år, og troede jeg vidste det meste, men i dag sad jeg og snakkede med en ung gut som gik i gang med affiliate på min opfordring, det er gået ham godt, 40000 kroner har han tjent på 6 mdr, det er da en okay start... Så han spørger mig så: Skal jeg starte en enkeltmandsvirksomhed og betale moms, for jeg kommer nok helt sikkert over de 50 K snart? Jeg siger ja, det bør han gøre og selvfølgelig holde det hele pænt og rent, men så stiller han et spørgsmål som jeg ikke har kunnet finde svar på endnu: Skal jeg betale moms af de 40000 kroner som jeg har tjent, selvom jeg ikke har fået moms med i udbetalingerne fra affilite siderne? Skat og andet er der styr på, men da han ikke har haft CVR er udbetalingerne foregået som privat person, altså uden moms, hvis han laver firma nu, skal han så betale moms af de 40000? Håber nogen kan hjælpe ham, for han vil gerne gøre det 100 procent efter bogen... Hilsen Johnny |
reglen er jo at man skal registrere sig hvis man kan forvente at det bliver over 50.000 kr på 12 mdr så risikoen findes -læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html
vh