Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål som jeg ikke kendte svaret på?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Jeg har haft virksomhed i utallige år, og troede jeg vidste det meste, men i dag sad jeg og snakkede med en ung gut som gik i gang med affiliate på min opfordring, det er gået ham godt, 40000 kroner har han tjent på 6 mdr, det er da en okay start...

Så han spørger mig så: Skal jeg starte en enkeltmandsvirksomhed og betale moms, for jeg kommer nok helt sikkert over de 50 K snart?

Jeg siger ja, det bør han gøre og selvfølgelig holde det hele pænt og rent, men så stiller han et spørgsmål som jeg ikke har kunnet finde svar på endnu:

Skal jeg betale moms af de 40000 kroner som jeg har tjent, selvom jeg ikke har fået moms med i udbetalingerne fra affilite siderne?

Skat og andet er der styr på, men da han ikke har haft CVR er udbetalingerne foregået som privat person, altså uden moms, hvis han laver firma nu, skal han så betale moms af de 40000? Håber nogen kan hjælpe ham, for han vil gerne gøre det 100 procent efter bogen...

Hilsen Johnny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:32

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 28. Jul 13
Skrevet kl. 00:40

Jo, tak for svaret, men det er jo rimeligt svært for en ung gut, som tjente 7000 kroner de første 3 mdr at forudse om man kommer over 50000 Kr på 12 mdr, men fair nok er reglerne sådan, så er det sådan det må være, men synes personligt det er forkert, giv dog de "nye" en chance, og lad dem betale moms fra den dag de rammer de 50 K og eller bliver registeret, det er jo stadig ekstra penge til staten :)

Hilsen Johnny

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 28. Jul 13
Skrevet kl. 00:46

Men kan se nu, at jeg måske ikke siger det som jeg ville sige :) Sådan er det jo nogen gange med tekst indlæg.... Lad os tage et eksempel....

Hvis jeg får udbetalt 3000 kroner fra EuroAds, ingen moms, da jeg er privat person, men senere samme år kan jeg se at jeg kommer over de 50 K, så skal jeg stadig betale moms af de 3000, selvom jeg ikke fik moms udbetalt af dem? Det var sådan set det reelle spørgsmål jeg ville stille...

Hilsen Johnny....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:01

reglen er vel lavet for at undgå konkurrence via momsen men det er kun hvis man kan forudse det bliver over 50.000 kr man har risiko for moms og bod af første del. Det vil ikke ske ved 3.000 kr per måned - da 3 x 12 er 48 - men siger vi måned et 4000 - måned to 5.000, måned tre 6.000, og fire 7000 kr - så er det jo klart nok man kan forvente at komme over 50.000 og skal registrere. Om skat så gør noget ved det hvis man registrerer ved disse 22.000 på 4 mdr tror jeg ikke - men i princip bør de nok ved 40.000 på 4 mdr reagere - for der burde det være helt oplagt - men igen - det kan sagtens være der intet sker og i alle fald bør han da momsregistrere sig og jo ha regnskab for hele perioden og nok bare krydse fingre, han skal ikke selv gøre opmærksom på noget andet efter min mening - momsregistrer og sørg for korrekt regnskab og skat

vh

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 28. Jul 13
Skrevet kl. 01:06

Du har ret, og det gør han nu, vil i hvert fald råde ham til det, tak for svaret, synes dog stadig det er lidt svagt system, men det er der nok ikke noget at gøre ved, fortsat god dag, og tak for svaret...

Hilsen Johnny

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 08:53

Er det bare mig eller husker jeg forkert.

Skal Euroads ikke også betale moms når man er privat person. ?

Ellers prøv og kontakt Euroads og hør om de ikke kan lave disse afregninger om så han kan få udbetalt moms fra dem.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:05

jeg har egentlig bare svaret på alm oms - men jeg ville også tro affiliate havde moms for private - måske sådan at affiliate indbetaler momsen synes jeg at huske, så det er ikke sikkert der er problem - blot at afregning sker forskelligt og at han skal stå som privat eller virksomhed i deres profil  men det kan de sikkert svare på

vh

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 11:31

Lykkebjerg:

Er det bare mig eller husker jeg forkert.

Skal Euroads ikke også betale moms når man er privat person. ?

Ellers prøv og kontakt Euroads og hør om de ikke kan lave disse afregninger om så han kan få udbetalt moms fra dem.

Hej

Når man laver afregninger til privatpersoner må man ifølge SKAT ikke pålægge moms.

Mvh. Ken

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:36

Ken Schultz:
Når man laver afregninger til privatpersoner må man ifølge SKAT ikke pålægge moms.
en gang til for prins Knud Big Smile - Betyder det så ikke som beskrevet, at til privatpersoner tilbageholder I momsen og indbetaler medens til virksomheder betaler i beløbet ud inkl. moms - som så indgår i virksomhedens regnskab - hvorved de 40 t hvor mand i tråden har fået - har fået indbetalt moms fra affiliate da han var privat og når han formentlig korrekt nu registrerer virksomhed så får han beløbet + moms ud og står lige så godt - eller hvad (erkender jeg ikke forstår helt moms og affiliate - men prøver)

vh

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)