Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af domæne?! - hjælp mig gerne hvad er det værd?!

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Er i dag blevet kontaktet af én, der er yderst interesseret i et domæne jeg har købt, med webshop for øje.

Mit domæne er et dk og til en niche webshop, jeg har dog ikke kunne afse tid endnu til at få webshoppen op at køre, men dette skal gerne ske indenfor de næste par år.

Det jeg nu sidder og tænker i er, vedkommende oplyste at det var til hobbybrug, men han var til at tale med hvis prisen var 200.000 til 300.000 DKK eller mere, blot vi ikke talte en mill. så ville han nok købe et andet domæne....er nu lidt skeptisk og samtidig undrenede over dette tilbud, det er jo ikke hver dag at nogen ringer og vil købe et domæne af mig Big Smile.

Jeg glæder mig til at læse hvad i tænker om dette?! 

Med venlig hilsen

Cher Pedersen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke lovligt at købe et domæne med salg for øje. Siger du ja til ham og han han det på skrift eller har han optaget det kan han få det taget fra dig. Han kan også få det taget fra dig hvis du i længere tid ikke har brugt domænet til noget :) 

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Helt ok, jeg kender ikke reglerne for dette. Som skrevet har jeg tanke på at denne webshop skal op at køre, har dog ikke haft den fornødne tid til at sætte den op etc. har nu aldrig tænkt i at sælge domænet....og vidste slet ikke at det er ulovligt....er ret overbevist om at jeg kan tjene meget mere end han har tilbudt på den kommende webshop Big Smile

Tak fordi du gav dig tid til at svare.

Med venlig hilsen

Cher Pedersen

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra kbh
Tilmeldt 20. Jul 13
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan jo evt sætte en blog op på sitet som handler om det som du i fremtiden vil sælge

og derpå tilbyde ham at købe din blog med domain

Dansk linkbuilding
Seo Ekspert Lars Andersen

Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 91
Fra  Lund Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Cher Pedersen - Telesvar:

Hej Aminoer

Finder nu denne tråd på Amino og kan læse det er lovligt at sælge et domæne hvis der et website/ webshop på? http://www.amino.dk/forums/t/174380.aspx kan det passe?!

Med venlig hilsen

Cher Pedersen

Et domæne koster altid 45,- eller mindre. Alt over er ikke tilladt. Så sælger du kun domæne, er prisen 45,-

Men sælger du eks site/shop med, så er det den der er prisen. 

Så siger du ja til at sælge domænet for 200.000 kr. eks, så står du skidt, hvis han bagefter hiver dig igennem domæneklagenævnet.

Så sælg altid med indhold, og lad det virke som om det er indholdet der koster.

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Seo Andersen:

du kan jo evt sætte en blog op på sitet som handler om det som du i fremtiden vil sælge

og derpå tilbyde ham at købe din blog med domain

Jeg har jo påtænkt at starte webshoppen, så det vil jeg da gøre tak!

Med venlig hilsen

Cher Pedersen

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Lund:
Så sælg altid med indhold, og lad det virke som om det er indholdet der koster.

Jeg opretter en blog om det produkt jeg vil sælge i shoppen og oplyser shoppen er på vej, hvilket den jo er!

Tak for hjælpen!

Med venlig hilsen

Cher Pedersen

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cher.

Held og lykke med salget.

Der behøver ikke at være noget hjemmeside/webshop på domænet for at du kan sælge det.

Du må også gerne sælge et "tomt" domæne.

Det der er afgørende er at du ved registrering af .dk-domænet ikke gjorde det med henblik på at videresælge det. Du må heller ikke blive ved med at "warehouse" domænet, hvis du aldrig har intentioner om at anvende den, dette gælder både når du registrerede domænet, men også fremadrettet.

Så hvis du forklarer den interesserede køber, at du har intentioner om at anvende domænet og at du er i gang med at planlægge det, men at alting selvfølgelig er til salg, hvis det bedre kan betale sig økonomisk.

Formålet med en webshop er jo i sidste ende at tjene penge, hvis du har beregnet at du vil komme til at tjene x.xxx kroner om året på det niche webshop du havde tænkt dig at anvende domænet til, men får en tilbud på x.xxx kroner om året. Så det er jo kun økonomisk logisk at sælge domænet her og nu, i stedet for at bruge tid og resourcer i et år for at tjene det samme penge.

Jeg kan ikke se noget galt i det, som sagt er formålet jo i sidste ende at tjene penge, hvis det bedre kan betale sig økonomisk og tidsmæssigt at sælge et domæne, uden overhoved at have gået videre med planerne om et webshop, så er det jo kun økonomisk sund fornuft.

Man kan da ikke kræve at man absolut skal have brugt resourcer på domænet før man får lov til at sælge det.

Det er bare vigtigt at hensigten og intentionerne med domænet ikke er med videresalg for øje, så er der intet problemer.

Igen held og lykke med det. Men pas på du ikke falder for noget appraisal scam eller lignende.

Kommer snart...

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

tænkstort:
Men pas på du ikke falder for noget appraisal scam eller lignende.

Tusinde tak for dit svar, jeg har oprettet en blog og vil skrive om det produkt jeg skal sælge, med oplysning om en kommende webshop. Tanken har herfra hele tiden ligget på at opstarte denne niche webshop, med hvilken jeg regner med at tjene xxx antal DKK pr. år, men har endnu ikke haft den fornødne tid. Som du så rigtigt skriver, er det da en overvejelse man skal gøre sig, omkring denne mulighed omkring salg.

Må blot spørge til hvad appraisal scam dækker over, kender ikke til det?!

Med venlig hilsen

Cher Pedersen

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)