Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sverige som e-marked

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Aug 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-brugere.

Vi går og overvejer at prøve at udvide vores webbutik til Sverige. Domænet er købt, og vi har fået et fornuftugt tilbud på oversættelse af vores shop til svensk.

Vi synes selv fordelene er mange i form af sprog, forsendelsetid og omkostninger, men inden vi kaster os i krig med det, vil vi høre om der er folk herinde der har egne erfaringer med Sverige, og om der er noget man skal være opmærksom på. Hvis også der er folk med erfaringer fra andre undelandske markeder, er I meget velkomne til at dele ud af Jeres erfaringer.

På forhånd tak, Dennis & Annette www.babalu.dk  

Fra Sønderjylland
Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 20:06

Hej Babalu

Jeg har lidt kendskab til e-handel i Sverige, men det er lidt begrænset, og det er baseret på en svensk virksomhed

Jeg ved ikke helt hvordan det fungerer med handel over grænsen, men I skal nok være opmærksomme på at Sverige kører med flere moms satser. Endvidere kan logistikken godt være lidt kompliceret. Jeg kender til en virksomhed som var nødsaget til at have et central lager 2 steder i Sverige for at kunne lave dag til dag levering.

Held og lykke med det

MVH Hans Poulsen hans@kinedic.dk www.kinedic.dk
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 23:30

Hans:

Jeg ved ikke helt hvordan det fungerer med handel over grænsen, men I skal nok være opmærksomme på at Sverige kører med flere moms satser. Endvidere kan logistikken godt være lidt kompliceret.

Forskellige momssatser gør da ikke det store? - Når man sælger til Sverige sælger man jo blot med dansk moms.

Sælger fra butikken www.RipNRoll.se - vores kunder i den nordlige ende af Sverige har vi en leveringstid til på ca. 3-4 dage, hvor dem lige ovre på den anden side kun skal vente 1-3 dage med at modtage deres kondomer.

Fra Sønderjylland
Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 09:46

STEENBECK:

Forskellige momssatser gør da ikke det store? - Når man sælger til Sverige sælger man jo blot med dansk moms.

Hej Steenbeck

Tak for det, så blev jeg det klogere :-)

MVH Hans Poulsen hans@kinedic.dk www.kinedic.dk
Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 22:27

Sender i så fra Danmark med den leveringstid (postdanmark) eller har i et lager i sverige? 

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 22:30

Lager i Danmark, og fra næste år også i Sverige :-))

Fra København NV
Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:35
Kære Dennis og Annette, Det er altid en god ide at udvide sine markeder, navnligt hvis man har nogle gode produkter. Jeg vil anbefale jer at kontakte en Svensk revisor, idet der kan være mange fordele ved at have en afdeling i sverige. Hilsen Aksel Blomgren Ambjørner www.freetrailer.dk
Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 10:52

Hvis i mener, at have mættet det danske marked med jeres produkter er der ingen tvivl, så er det ud over landets grænser, men ønsker i blot at forøge omsætning, og overskud og føler i, at i tør satse og har ressourcer til det er det absolut også en god idé.

Hvad jeg ved om Sverige er, at de er det mest handlende folk på Internettet, de er meget bekendte med Internettet, og langt de fleste har hurtige internetopkoblinger.

Jeg vil mene det er en god idé for jer. Personligt er det også det første marked jeg ville ønske, at ekspandere til hvis det skulle ske engang.

Skal du kvitter smøgerne? Danmarks billigste e-cigaret får du hos eQuit.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)