Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lokalt side virker ikke efter filezilla

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Jyllinge
Tilmeldt 10. Aug 13
Indlæg ialt: 122
Fra  Drinkwell.dk Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har et simpelt problem med en lidt mere kompleks historie bag.

- Jeg har en rigtig fin wordpress-side der har ligget lokalt i lang tid
- Nu har jeg så købt et webhotel med domæne
- Derefter prøvede jeg at overføre min lokale side til domænet

- Uploadede filerne til serveren via Filezilla
- Lavede en database på webhotellet og kopierede den gamle lokale over i

Men det fungerede ikke det der med overførslen så jeg droppede det for i dag. Men nu når jeg går ind på min lokale side igen er der nået galt. Nu kan alt mit uploadede indhold og mine sider som jeg så omhyggeligt har lavet lokalt ikke bruges. Når jeg fra startsiden, der fungerer fint klikker på et link f.eks. får jeg en error. Det ligner i URL'en at når jeg nu klikker på linket på mit lokale site, at det så fører mig over til at live-domæne.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________

--> Altså efter jeg har uploadet filer til domænet via filezilla, virker den lokale side ikke mere. Det jeg lokalt har lavet på wordpress omdirigeres pludselig til mit domæne der heller ikke virker...

Tilmeldt 28. Jun 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 22:57

Har du ændret noget på din lokale installation? Kopierede du det ikke bare over på dit webhotel?

Grunden til at det ikke virker er, at filer, links osv. stadig fører hen til din lokale installation i din database. Det er rigtigt at man bare skal kopiere det hele over via ftp, men du skal lige gøre et par ting først. Det nemmeste er at bruge WP Migrate DB. Der er en tutorial her (scroll ned til "WP Migrate DB Plugin") over hvordan man flytter sin WordPress-side.

Fra Jyllinge
Tilmeldt 10. Aug 13
Fra  Drinkwell.dk Skrevet kl. 23:03

Hej igen.

Jeg har som sådan ikke ændret noget på min lokale installation. Jeg fulgte en youtube-video 

og uploadede altså via filezilla til web-serveren. Du skriver at links osv. fører hen til den lokale installation. Men problemet lige nu er at de lokale links fører over til domænet. Det betyder at jeg på den lokale side ikke kan logge ind i wordpress. Lige nu vil jeg bare gerne have min lokale side til at virke igen. 

- Jeg kan forestille mig at det er fordi min lokale side linker over til en forkert database, men under wp-config.php viser den, den rigtige database

Tilmeldt 28. Jun 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 23:11

Har du husket at ændre URL tilbage til "localhost/xxx" i indstillingerne? Ellers må jeg lige se videoen lidt bedre igennem i morgen :)

Fra Jyllinge
Tilmeldt 10. Aug 13
Fra  Drinkwell.dk Skrevet kl. 23:15

Nej det har jeg ikke, og jeg tror at fejlen ligger der tak. 

Men nu når jeg ikke kan gå ind i mit wordpress panel fra den lokale side, ved du så hvilken php-fil jeg kan ændre det i?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 08:10

oldfarm:

Nej det har jeg ikke, og jeg tror at fejlen ligger der tak. 

Men nu når jeg ikke kan gå ind i mit wordpress panel fra den lokale side, ved du så hvilken php-fil jeg kan ændre det i?

http://codex.wordpress.org/Changing_The_Site_URL - Kig på første sektion med 'Edit  wp-config.php' - dette vil force din side lokalt, og virker fint til udvikling etc :)

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)