Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af mobil cover

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 25. Jan 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber jeg har plantet mit indlæg i den rigtige afdeling..

Jeg kunne godt tænke mig at købe nogle mobil covers (Lille parti). Også måske sælge lidt på QXL, på markeder osv. Men jeg er forvirret om hvordan man skal gøre tingene, jeg har prøvet at læse mig frem til de forskellige ting men synes ikke at jeg forstår en dyt som sådan.

Det jeg kan forstå er at jeg ikke behøver at register mig så længe der ikke er en indkomst på 50.000 kr (inden for 12 måneder). Korrekt? Jeg forventer ikke at at ramme 50.000 kr på 12 måneder.

Men hvordan med indberetningen af indkomst - tjener osv. Hvordan skal man indberette det til skat osv.?

Og hvis man importer et lille parti af vare uden for EU eksempel Kina. Skal man så register sig? Eller kan man få en importør til dette, også betale for de udgifter osv. Der nu må være.

Skal jeg overhoved gøre noget udover indberette indkomsenten - indtjeningen. På det jeg sælger. På markedspladser og internettet. Så længe der er tale om under 50.000 kr årligt.?

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Har du prøvet søgefunktionen her på Amino? Der findes omkring 726 tråde der besvarer dine spørgsmål :-)

Madsls:
Det jeg kan forstå er at jeg ikke behøver at register mig så længe der ikke er en indkomst på 50.000 kr (inden for 12 måneder). Korrekt?

Det er korrekt forstået, at det først bliver et krav at lade sig cvr/momsregistrere ved en OMSÆTNING på 50.000 kr. på 12 løbende måneder. Faktisk allerede i det øjeblik, hvor du forventer, at omsætningen vil overstige grænsen. Typisk ved en månedlig omsætning på 3.000-4.000 kr. i et par måneder.

Madsls:
Men hvordan med indberetningen af indkomst - tjener osv. Hvordan skal man indberette det til skat osv.?

Det gør du ved at logge ind på din TastSelv Borger på www.skat.dk. Du beder om at få en udvidet selvangivelse i dit cpr nummer, og indtaster overskud i rubrik 111.

Madsls:
Og hvis man importer et lille parti af vare uden for EU eksempel Kina. Skal man så register sig?

Ja, det SKAL du. Importerer du varer fra ikke-EU lande med videresalg for øje, så SKAL du være moms- og importørregistreret.

Madsls:
Eller kan man få en importør til dette, også betale for de udgifter osv. Der nu må være.

Du kan sagtens gøre via et dansk mellemled, men så vil priserne bare være dét højere for dig. Her kan jeg sagtens hjælpe dig. Smid mig eventuelt en mail på larsthomsen@phonewear.dk :-)

Madsls:
Skal jeg overhoved gøre noget udover indberette indkomsenten - indtjeningen. På det jeg sælger. På markedspladser og internettet. Så længe der er tale om under 50.000 kr årligt.?

Ja. Du skal føre regnskab. Det vil sige, at du skal regnskabsføre alle indtægter og udgifter og derudfra beregne et overskud (det, du indberetter på skat).

Mvh. Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Randers
Tilmeldt 25. Jan 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Lars.

Det var et lidt mere overskueligt for mig.

Nu er Matematik ikke min stærkeste side, så om hvordan man beregner de ting med overskud, osv. Findes der nogle simpel sider der, hvor man kan beregne det, eller eventuel en opsætning til Exel?

Ang Importør, har jeg en indtil videre, ellers giver jeg besked via din mail.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Selv tak :-)

Madsls:
Nu er Matematik ikke min stærkeste side, så om hvordan man beregner de ting med overskud, osv. Findes der nogle simpel sider der, hvor man kan beregne det, eller eventuel en opsætning til Exel?

Indtægter - udgifter = overskud

Hvert fald i grove træk. Du kan selv relativt nemt opsætte det i excel ved at bogføre samtlige indtægter og udgifter :-)

Mvh. Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 17. Nov 14
Indlæg ialt: 87
Fra  Sandmanden Skrevet kl. 11:16 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Dette indlæg er blevet slettet.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)