Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger hjælp vedr. Told, moms osv.

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12871
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ser du ikke bare og bliver importør registreret?  Du kan gøre det  online via Webreg.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:22

Katara19:
Det ser meget sort ud for mig, desværre..
Er der nogle, som ved, hvad jeg kan forvente af bøde?
ikke jeg .- men lad nu være med at dø af skræk hvis du har importeret 100 iphone opladere uden importregistrering

Du kan risikere, at de bliver konfiskerede hvis de er rene Apple kopier - men det jo ikke sikkert det er det. Derudover, så kommer der 25% moms på som du kunne ha undgået ved at være registreret. 

Tolden vil være til at leve med - sig ca 10-12% af din pris oven i de 25% moms - og så boden  - / bøden -jeg tror vel ikke den bliver ubærlig . for du har jo ikke villet storsnyde over flere importer, men dummet dig og købt uden importregistrering og tolddeklaration . jeg tror ikke det bliver så dyrt hvis du bliver snuppet faktisk - Så tag det roligt. du har kikset men har jo ikke placeret dig i klasse med egentlige svindelere og det kan told/moms sagtens bedømme

Du slipper ikke for moms eller en evt konfiskation og måske en vis bod - men det er ikke noget der rammer straffeattest eller koster det vilde - du kan trygt sove

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Dec 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:26
Tak John, du gør mig mere rolig!
Der er jo heller ikke andet end at håbe på det bedste - og så må jeg bare betale for min dumme handling. Sket er sket, man lærer af sine fejl, som man siger.
Fortsat god aften derude.
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:43

Ravn:

Jacob:
1) Hastigt blive importørregistreret og ansøge om adgang til importsystemet

Der er altså ingen grund til at få adgang til toldsystemet, Systemnet er utroligt kompliceret at bruge og kræver en del viden som ingen nybegynder er i besiddelse af. 

Engang i mellem undrer dine kommentarer mig :-)

- Som jeg skriver, så ville jeg ikke turde overlade indfortoldningen til PostDanmark, da risikoen for "forkert" indfortoldning ville medføre forbud mod videresalg. Endvidere nævner jeg også, hvem der kunne forestå indfortoldningen, såfremt man ikke føler sig tryg ved det. Henviser tilmed til en virksomhed, som du tidligere selv har anbefalet.

Har tilmed uddybet logikken bag fremgangsmåden, som vil give opretter tilstrækkelig tid til importørregistreringen.  

Synes egentlig mit indlæg er utrolig sagligt og tager udgangspunkt i den konkrete problemstilling.. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 08:30

Jacob:
Engang i mellem undrer dine kommentarer mig :-)

- Som jeg skriver, så ville jeg ikke turde overlade indfortoldningen til PostDanmark, da risikoen for "forkert" indfortoldning ville medføre forbud mod videresalg. Endvidere nævner jeg også, hvem der kunne forestå indfortoldningen, såfremt man ikke føler sig tryg ved det. Henviser tilmed til en virksomhed, som du tidligere selv har anbefalet.

Har tilmed uddybet logikken bag fremgangsmåden, som vil give opretter tilstrækkelig tid til importørregistreringen.  

Kære Jacob

Efterhånden undre du dig jo her gang jeg skriver et indlæg - man skulle næsten tror du ikke kan tåle at jeg har en anden mening og mange års praktisk erfaring?

Hvad dælen er det du mener at der er risiko for at Post Danmark laver en forkert fortoldning? - gør de det retter de også gerne fejlen er min erfaring.

Importør registrering kan lave laves online med øjeblikkelig virkning - så hvor er problemet?   

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 08:32

Katara19:
Der er jo heller ikke andet end at håbe på det bedste - og så må jeg bare betale for min dumme handling. Sket er sket, man lærer af sine fejl, som man siger.

Stop nu det tuderi -  Hvorfor er det du ikke lader dig importør registrere online???

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 23:28

Jeg undrer mig over, at du efterhånden konsekvent ikke læser mine indlæg til ende :)  Respekterer skam at du har en anden holdning, forstår bare ikke du kommenterer på noget, som jeg egentlig forklaret i mit indlæg..

Postdanmark er et lukket system og det vil være samme udfordring, hvis du vil ændre i din fortoldning med en kurer. Netop fordi faktura normalt følger godset, så vil mange ting ikke blive bremset, som man i situationen kunne ønske sig. 

- Nej, man ændrer ikke længere i fortoldningen i tilfældet, hvor der skal ændres fra privat- til erhvervsfortoldning. Det er en relativ ny vejledning, som er udstukket af Skat indenfor de sidste par måneder. Grunden er overvejende at begrænse det administrative arbejde. Derfor vil man i tilfældet kunne indkøbe privat, hvorefter købet køres ind i virksomhedens budget. Det vil dog kræve, at man fortsat er importørregistreret på forhånd.

At en tilmelding sker online ændrer ikke på, at godkendelsen sker manuelt. Det betyder blot, at meget af tastearbejdet er automatiseret.

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)