Søger lidt hjælp omkring told og moms, da jeg lige har indkøbt nogle varer i Kina, som bliver leveret i løbet af næste uge. Sagen er den, at jeg har indkøbt 100 stk. Iphone opladere til en pris af 1.300 kr. inclusiv levering. (50 $ i levering).
Hvis, eller når, dette bliver taget i tolden, kommer jeg selvfølgelig til at betale, men her er så spørgsmålet. Der er et såkaldt 'Importgebyr' på 160 kr. Hvis mine varer bliver taget i tolden, skal jeg så betale 160 kr., eller skal jeg betale 160 kr. per vare - altså 100 varer * 160 kroner?
Jeg er MEGET i tvivl her, så jeg håber, at der er en venlig sjæl, der kan forklare mig det.
jamen du må slet ikke leve i en verden hvor du importerer uden at være CVR og IMPORTREGISTRET SOM HER - du risikerer absolut at få varene stoppet helt i tolden og bod for ikke at være registreret for import. Man driver ikke virksomhed og tænker - HVIS de bliver taget i tolden - men har pligt til importregistrering for videresalg fra uden for EU og pligt til korrekt momskode og alt
Derimod kommer du ikke til at betale mere end et gebyr hvis det er post DK - men du risikerer slet ikke at få varene udleveret og en bod
Læs linket og sæt dig ind i den slags inden du kaster dig ud i at importere - og så har jeg ikke nævnt, at der forhåbentligt ikke er tale om kopivarer med apple logo eller uden - hvis ren kopi, for så vil det også kunne give ganske store vanskeligheder
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Hej John. Tak for det lynhurtige svar. Jeg er ikke importør, så jeg kan jo få mig et lille problem... Kan jeg blive importør fra dag til dag - og i så fald hvad kræver det? For så kan jeg måske nå det. Hvis jeg ikke kan det, hvad vil bøden så være på? Tror ikke, at det er kopivarer, men i så fald hvad giver det af bøde? Mvh Katara
Kan jeg blive importør fra dag til dag - og i så fald hvad kræver det? For så kan jeg måske nå det. Hvis jeg ikke kan det, hvad vil bøden så være på?
Jeg tror og håber du spørg om de forkerte spørgsmål, for ud fra hvordan du spørg, lyder det som om din plan er at impoterer varer alligevel, hvis du ikke bliver godkendt!? og du må nok også tjekke om det er kopi varer, da du ikke skal bekymre dig om hvad bøden lyder på.
Du skal spørge er der nogle der ved hvordan jeg bliver importør, så jeg er sikker på jeg gør det rigtig og ungår bøder, samt hvordan sikre jeg mig at det ikke er kopivarer?
Hvis du gør det rigtig, og reelt er det jo ligemeget hvad bøden er på!
Jeg tror ikke, at du har læst tråden fra start af. Jeg HAR jo allerede bestilt og betalt for de varer, så derfor er der ingen udvej. Derfor spørger jeg, som jeg gør.
Jeg tror ikke, at du har læst tråden fra start af. Jeg HAR jo allerede bestilt og betalt for de varer, så derfor er der ingen udvej. Derfor spørger jeg, som jeg gør.
Jo det læste jeg godt, jeg kan desværre ikke lige svare på dit spørgsmål.
Jeg håber bare ikke du kommer i problemer på det, fordi du ikke har tjekket det før, du gjorde det.
er varene sendt, for så kan du jo at fortryde og få dine penge tilbage, og gøre rigtig.. !?