Jeg er igang med, at importere plastik produkter til fødevare fra Kina. Fx. en plastikskål.
Før jeg må sælge dem i DK, på min kommende webshop, siger fødevarestyrelsen at jeg skal have en produkt erklæring.
jeg har fået nogle produkterklæringer fra producenter i Kina på Aliexpress, men det er svært at få fat i dem pga. kommunikation osv og hvordan ved jeg, at de er legale?
Kan i hjælpe mig med gode råd ang. produkterklæringer og muligvis producenter med legale erklæringer på deres produkter (både indefor og udenfor EU)
Jeg har modtaget et par erklæringer fra forhandlere. Disse erklæringer er fra firmaerne Intertek og SGS som er globale firmaer.
Mange virksomheder har certificate fra FDA, SGS og andre globale firmaer, men disse certificate inkluderer ikke nødvendigt de oplysninger fødevarestyrelsen bede om. Langt fleste kinesisker virksomheder vil ikke give oplysninger såsom MSDS (material safety data sheet). De vil bare fortælle dig at disse er deres "Business Secret". Jeg har en gang hjulpet en stor dansk virksomhed i dette område, så ved jeg noget om det.
Håbe du er heldig nok til at modtage de rigtige oplysninger.