Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura udstedt til privat - betalt af aps?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde

Jeg har været ude med noget erhvervsaffald på den lokale losseplads. Hos os virker det sådan at nummerpladen automatisk fotograferes og registreres. Er det en firmabil så kommer der automatisk en regning. 

Kører man derimod erhvervsaffald i privatbil så skal man selv henvende sig på kontoret. Det gjorde jeg, for som lovlydig retskaffen borger så vil jeg selvfølgelig ikke snyde.

MEN så siger de dæleme at jeg rigtigt nok skal betale for det er jo erhvervsaffald (pap og kontoraffald) MEN at regningen bliver sendt til den bilen tilhører.

Jeg sidder nu med en regning for erhvervsaffald udstedt til mig personligt og ikke til firmaet.

Er det ok blot at smide den i regnskabet til ApS´et eller skal jeg æde den selv? 

Hilsen Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:34

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Er det ok blot at smide den i regnskabet til ApS´et

Ind i regnskabet. Det er der næppe nogen som vil råbe op om.

/Henrik

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:47

Henrik Koudahl:
Ind i regnskabet. Det er der næppe nogen som vil råbe op om.

Nej det er der nok ikke - og jeg ville heller ikke gå på røven over at betale privat Smile

Blot er det dybt irriterende at lossepladsen kræver at firmaer der afleverer affald i privat bil selv skal henvende sig for at betale, og at de så ikke engang er i stand til at udstede en korrekt faktura.

Nu gider jeg ikke lave rod i den for så små beløb men den fremgangsmåde opfordrer jo ikke ligefrem til at man overholder deres regler.....

Hilsen Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:02

du er sgu det man må betegne som en god samfundsborger-  men ikke mange ville ha droppet affaldet privat - MEN jo selvfølgeligt tager du den i firmaets regnskab og skriver på det at regningen ikke kunne komme til firmaet - og så er den 100% god - og du stadigt en top-samfundsborger SmileYes

Iøvrigt har jeg det som dig ofte - GIDER jeg-  nej f.eks. gider jeg ikke rode med nedsat moms og skattetillæg til regnskabet for at gi en flaske amarone (tag den HenrikSmile) for noget til der har givet en hånd til selskabet - nix - jeg driver pengene ud af egen muldvarp og slipper for at tænke så meget over det Big Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)