Jeg har været ude med noget erhvervsaffald på den lokale losseplads. Hos os virker det sådan at nummerpladen automatisk fotograferes og registreres. Er det en firmabil så kommer der automatisk en regning.
Kører man derimod erhvervsaffald i privatbil så skal man selv henvende sig på kontoret. Det gjorde jeg, for som lovlydig retskaffen borger så vil jeg selvfølgelig ikke snyde.
MEN så siger de dæleme at jeg rigtigt nok skal betale for det er jo erhvervsaffald (pap og kontoraffald) MEN at regningen bliver sendt til den bilen tilhører.
Jeg sidder nu med en regning for erhvervsaffald udstedt til mig personligt og ikke til firmaet.
Er det ok blot at smide den i regnskabet til ApS´et eller skal jeg æde den selv?
Ind i regnskabet. Det er der næppe nogen som vil råbe op om.
Nej det er der nok ikke - og jeg ville heller ikke gå på røven over at betale privat
Blot er det dybt irriterende at lossepladsen kræver at firmaer der afleverer affald i privat bil selv skal henvende sig for at betale, og at de så ikke engang er i stand til at udstede en korrekt faktura.
Nu gider jeg ikke lave rod i den for så små beløb men den fremgangsmåde opfordrer jo ikke ligefrem til at man overholder deres regler.....
du er sgu det man må betegne som en god samfundsborger- men ikke mange ville ha droppet affaldet privat - MEN jo selvfølgeligt tager du den i firmaets regnskab og skriver på det at regningen ikke kunne komme til firmaet - og så er den 100% god - og du stadigt en top-samfundsborger
Iøvrigt har jeg det som dig ofte - GIDER jeg- nej f.eks. gider jeg ikke rode med nedsat moms og skattetillæg til regnskabet for at gi en flaske amarone (tag den Henrik) for noget til der har givet en hånd til selskabet - nix - jeg driver pengene ud af egen muldvarp og slipper for at tænke så meget over det
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER