Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af udenlandsk ejendom til Holding Selskab

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, min bedre halvdel ejer en ejendom i Baltikumr - hun er Svensk statsborger men bor med mig i DK og vi er gift. Må mit Holding Selskab (ApS) købe denne ejendom af hende til markedspris. Der er ikke nok penge i Holding til at købe den kontant - finans af en ejendom i Baltikum er umulig for danske banker, hvorfor jeg forestillede mig at holding lånte pengene af min kone og betalte dem af til hende. Der er lejeindtægter på ejendommen som jeg havde forestillet mig at Holdingselskabet fakturerer hver måned.

Derudover: Må jeg som direktør i et Holding have fri bil, altså hvis Holding lejer min privatbil til markedspris af mig selv, og jeg derefter bliver beskattet personligt af fri bil?

Må jeg trække løn månedsvist fra et Holding?

Kan jeg overføre penge fra personligt ejet til holding? Må jeg momsfrit sende fakturaer vedr. ejendomsudvikling til et andet firma min partner har?

Jeg er, som I nok kan fornemme, lidt tvivlende over hvilke aktiviteter jeg må have i mit holding selskab (det ejer pt. ikke andre virksomheder).

Håber I kan hjælpe mig lidt på vej - jeg forventer ikke et "bindende-revisorsvar" - men blot en indikation om jeg er helt på afveje eller ej.

 

Venlige aften hilsner fra Peter

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad laver du af arbejde i dit holding ? :)

Lønnen skal jo passe til indsatsen.

Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan defineres det at lønnen skal passe til indtægten? Jeg forstår egentligt godt hvad du mener og hvorfor du spørger. Pt ikke særligt meget:) Men det kommer lidt an på om jeg må køre de nævnte aktiviteter ind i Holdingselskabet og om der derfor også kommer en indtægt jeg kan lønnes af.

Jeg tænker egentligt ikke på at hæve særligt meget, måske 5-10000 + fri bil pr. måned, da det ikke er min primære beskæftigelse - og lade resten stå i Holding

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Next.man:

Hvad laver du af arbejde i dit holding ? :)

Lønnen skal jo passe til indsatsen.

Hvor vil du hen med det spørgsmål?

Der er vel stadig aftalefrihed også mellem kapitalejere og selskaber.

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter J.:
Hej, min bedre halvdel ejer en ejendom i Baltikumr - hun er Svensk statsborger men bor med mig i DK og vi er gift. Må mit Holding Selskab (ApS) købe denne ejendom af hende til markedspris. Der er ikke nok penge i Holding til at købe den kontant - finans af en ejendom i Baltikum er umulig for danske banker, hvorfor jeg forestillede mig at holding lånte pengene af min kone og betalte dem af til hende. Der er lejeindtægter på ejendommen som jeg havde forestillet mig at Holdingselskabet fakturerer hver måned.

Det er helt OK

Peter J.:
Derudover: Må jeg som direktør i et Holding have fri bil, altså hvis Holding lejer min privatbil til markedspris af mig selv, og jeg derefter bliver beskattet personligt af fri bil?

Det korrekte ville være, at selskabets overtager bilen, hvorefter du beskattes af fri værdi.

Peter J.:
Må jeg trække løn månedsvist fra et Holding?

Ja, ingen problemer.

Peter J.:
Kan jeg overføre penge fra personligt ejet til holding?

Jep, du må derimod ikke låne penge af selskabet.

Peter J.:
Må jeg momsfrit sende fakturaer vedr. ejendomsudvikling til et andet firma min partner har?

Hmmm, normalt er dette en momspligtig ydelse.

Peter J.:
hvilke aktiviteter jeg må have i mit holding selskab (det ejer pt. ikke andre virksomheder).

Så er selskabet reelt ikke et holdingselskab, men derimod et almindeligt selskab.

Tonny

Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny. Tusinde tak for du tog dig tid til at svare så flot på mine mange spørgsmål, det værdsætter jeg højt. Vil det i praksis sige jeg skal lave mit Holding om til et driftsselskab når det ikke ejer andre virksomheder længere for reelt at kunne anvende det?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Der er som sådan ikke så mange ændringer som selskab.

Det skal måske registreres som momspligtig og som arbejdsgiver.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter J.:
Hej Tonny. Tusinde tak for du tog dig tid til at svare
ja det er sgu lidt urtroligt at man kan få så fine svar som du fik der via gratis forum Amino fra en revisor som Tonny som ved hvad han taler om, men sådan er det - og det er RET FEDT synes jeg virkeligt - iværksætterforum når det er stærkest når også de proff guys som nogen af os ved ER proff hjælper med

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Next.man:

Hvad laver du af arbejde i dit holding ? :)

Lønnen skal jo passe til indsatsen.

Hvor vil du hen med det spørgsmål?

Der er vel stadig aftalefrihed også mellem kapitalejere og selskaber.

Tonny

 

Hej Tonny.

Nej det er der ikke. Det skal ske på markedsvilkår. En holdingejer må ikke bare trække 4 mio kr. ud i løn for intet at lave.

Skat er begyndt på disse sager - heri blandt en tæt på mig.

Derfor er det også vigtigt med alle de holdingselskaber hvor dem som er gået ned i timer bare trækker løn ud - det kan vi på sigt ikke mere. Skal ske som udbytte.

Så det er kun et spørgsmål om tid :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Next.man:

Tonny Skov Pedersen:

Next.man:

Hvad laver du af arbejde i dit holding ? :)

Lønnen skal jo passe til indsatsen.

Hvor vil du hen med det spørgsmål?

Der er vel stadig aftalefrihed også mellem kapitalejere og selskaber.

Tonny

 

Hej Tonny.

Nej det er der ikke. Det skal ske på markedsvilkår. En holdingejer må ikke bare trække 4 mio kr. ud i løn for intet at lave.

Skat er begyndt på disse sager - heri blandt en tæt på mig.

Derfor er det også vigtigt med alle de holdingselskaber hvor dem som er gået ned i timer bare trækker løn ud - det kan vi på sigt ikke mere. Skal ske som udbytte.

Så det er kun et spørgsmål om tid :)

Det lyder højst interessantSurprise

Nu har SKAT gennem de sidste 30 år eller mere gentagne gange forsøgt dette, dog uden heldWink

Det er ene og alene selskabets ledelse, som bestemmer over selskabets midler, herunder eks. lønninger m.v.. Der forefindes mig bekendt ingen beføjelser til SKAT, at kunne vurdere rimeligheden af et vederlag til selskabets ansatte, uanset om dette også inkluderer selskabets direktør og kapitalejer.

Hvis selskabet har et overskud på kr. 5 mio. og udbetaler kr. 4 mio. i løn, så er dette helt efter bogen/reglerne.

Hvis praksis var ændret, så vil vi nok være blevet gjort bekendt med det i en eller anden form.

Jeg kan følgelig stadig overraskes, så hvis du har et relevant link eller lovhenvisning, så vil jeg da se nærmere på dette, men jeg tvivler.

Tonny

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)