Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogholder vil ikke aflevere regnskabet

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har 3 virksomheder, hvor vi i det ene har en tvist med bogføringsfirmaet. Nu vil firmaet ikke udlevere regnskaberne på nogen af selskaberne. Tvisten er på 8.000,- og vi har hårdt brug for at få vores materiale tilbage. Hvad skal man stille op?

Grunden til tvisten er at det aftalte arbejde ikke er lavet, derfor vil vi selvfølgelig ikke betale den sidste del. Vi har derfor fået en ny bogholder til at lave det arbejde færdigt, så vi kan aflevere materialet til skat.

Det skal nævnes at vi overhovedet ikke er tilfredse med noget af det arbejde der er lavet, men vi har betalt dem forud og kan ikke tvinge dem til at lave det om.
Derfor vil der blive fremsendt et erstatningskrav senere på arbejdetsredigering.

Hvordan får vi vores regnskab?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

en besværlig situation vil jeg sige. En del kan jo afhænge af kontrakten - det er ikke så let at få regnskaberne uden en retslig tvist. Med en helt almindelig bogholder er det jo ikke anderledes end så meget andet - I kan være sure - og bogholderen kan mene at I ikke fatter noget, og har I ikke betalt til dato så tror jeg ikke I kan kræve regnskaberne

Derimod må bilag osv. være jeres .- men det er jo så en ny start

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle bilag er jeres virksomheds ejendom, så dem må han ikke tilbageholde. I det tilfælde vil jeg tror at politiet kan hjælpe.

Regnskabet (resultat af bogføringen) kan i nok ikke få udleveret uden betaling af aftalte beløb.

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Som sagt så har vi betalt det hele i de 2 selskaber og har en rest i det sidste. Vi har betalt 90% forud.

Jeg forsøger en sidste gang og så vil jeg ringe til politiet.

Kan ikke anbefale nogen at betale forud.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Politiet kan I ligeså godt holde udenfor... det hjælper ikke.

Det skal igennem retten som civilt søgsmål. Og det tager tid.

Du kan også betale den sidste lille del i protest, og få dine bilag - nok det nemmeste.

Det er naturligvis ulovligt at tilbageholde bilag, men har man tid til at afvente en dommers afgørelse?

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har idag talt med en advokat og han siger det er tyveri og forsøg på afpresning. Så det er rigtigt, det er politiet man skal kontakte og så vil fogeden hente det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det må du godt følge op med - jeg tvivler på politiet tager den - men henter de dine bilag og tager det som afpresning, vil det være meget interessant i forhold til mange andre b2b sager - så fortæl os hvad politiet siger .- jeg tror de siger civilsag men hold os underrettet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville som "politi" afvise sagen som et spørgsmål om tvist om betaling og henvise til fogedretten / civilt søgsmål.

En sag væk fra skrivebordet og videre i jagten på resultatmål. 👮

Forkert eller ej - men der findes utallige eksempler på denne undskyldning.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisornævnet har i tidligere sager om revisorer, der har tilbageholdt bilagsmateriale, udtalt at det (at tilbageholde bilagsmateriale) er i strid med god revisorskik og har tildelt sanktioner jf. revisorlovens § 44.

Hvis politiet ikke vil gøre noget kan du evt. henvise til revisornævnets afgørelser for området og/eller klage til revisornævnet som alternativ til et civilt søgsmål.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

problemet her er vel at det ikke er en revisor, så det klagenævn vil næppe reagere heller

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)