Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger vejledning evt hjælp til programmering

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg søger i første omgang ikke et "produkt", men mere vejledning samt en jeg kan spørge om nogle ting.

Det drejer sig om programmering, hvor at det på folk lyder til at skulle være noget Java / Visual studio. Har en tråd herinde om emnet:

http://www.amino.dk/forums/t/206804.aspx

"Simpel" planlægning af produktion:

- Kunne se belastning på ens maskiner

- Fx fordele sine ordre ud på XX svejse robotter og se hvor booket ens produktions er.

- Sætte produktions tider på, medarbejdere og lign.

- Mulighed for at indsætte diverse "krav" - Fx hvordan materiale kommer hjem og lign.

Det skal kører på en touch tablet/skærm, og i første omgang søger jeg vejledning i hvor stort dette projekt egentlig er. Det kan nemt ske hvis det er muligt at jeg også vil have lavet noget af arbejde og ikke stå med alt selv.

Er ikke inde i programmering, men det kunne godt ske nogle kunne lave "rammerne" til programmet og jeg selv kan fylde en masse af det ud, eller lign - Mulighederne er åbne.

Tror du dette er et område du ved noget omkring og kan tilbyde vejledning/råd samt måske senere hjælp til programmering hører jeg gerne fra dig. I er også meget velkomne til at fange mig over PM.

Mvh Henrik Kristensen

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 19:43

Hej Henrik

Jeg ville tage en snak med nogle Datamatiker  Stud, da de skal til have projektarbejde og de vil kunne hjælpe dig i den første del, med en god foranalyse og derefter ( jeg ville) vælge en iterativ (Agil) udviklingsproces, da du så kan være med i hvert del element af opgaven.

Det er en stor mundfuld bare at give "sig tid til", så det er ikke noget man lige kan sætte sig ned og være behjælpelig med, der er jo mange timers arbejde i sådan en process, og hvis man ikke er en erfarende udvikler, kan der hurtigt gå lidt ged i den og projektet bliver væsentligt forsinket. 

Mit forslag er du sætter opgaven som en Stud. opgave på Datamatiker uddannelsen og de vil blive glade for at have en sådan nogle opgaver det er jeg sikker på. Du kan jo efterfølgende aftale med projektgruppen, at de også er med ind over i selve code arbejdet, hvis de ikke når at blive færdig med projektet. 

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 09:58

Hejsa

Mange tak for svaret, og det er en tanke jeg har leget en smule med, ikke helt bestemt mig endnu.

Pt har jeg fundet en der har hjulpet mig lidt videre, og er igang med at lave en grafisk fremvisning af mine ideer. Dvs forklare hvilke funktioner de enkelte knapper skal have osv, samt prøve begrænse mig en smule.

Herefter HÅBER jeg på at jeg kan få hjælp til at lave en udgave fx browser baseret, hvor konceptet kan afprøves inden der bliver smidt alt for mange penge afsted. Dvs nogle af de programmerings tunge opgaver kan måske undværes for at gøre det realistisk økonomisk.

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 19:36

Lige for at "afslutte" tråden hvis flere læser den, så har jeg fundet en at "smide" på opgaven som tidligere har hjulpet mig, så det glæder jeg mig til Smile ...

Det bliver en "skrabet" udgave hvor nogle funktioner eller muligheder ikke er med, men for at undgå at smide en formue afsted vil jeg godt se om princippet virker, så til dette formål skal det nok blive godt. 

Hvor dette projekt ender aner jeg ikke, men vil hade at sidde om X år og fortryde noget, så skidt med om det skal koste tid, arbejde eller penge - Hellere det end at fortryde Smile

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)