Der mener jeg, at ramme forbrugerens smartphone, i det øjeblik forbrugeren befinder sig på et geografisk attraktivt sted for virksomheden
Ramme den hvordan. Du maa jo ikke sende sms beskeder som folk ikke har signet op til. Saa mener du en service som folk kan tilmelde sig, for at faa reklamer naar de er i naerheden, eller ?
Ahh så er jeg med.. Har selv haft flere koncepter i tankerne i denne retning, men er bange for at en af de største hindringer for sådan en service er at en sådan App hele tiden skal køre i baggrunden og tjekke ens position via GPS.. Det dræner hurtigt batteriet, og sidst jeg tjekkede var det vist slet ikke muligt på en iPhone Men det er et par år siden).
Men der er helt sikkert kæmpe potentiale i ideen! :)
Saa mener du en service som folk kan tilmelde sig, for at faa reklamer naar de er i naerheden, eller ?
Jep, du rammer hovedet på sømmet der :)
Fx, hvis jeg har givet Statoil lov til at sende mig et tilbud, når jeg er tæt en station, så kunne det være de sendte mig et tilbud på en kop kaffe, når jeg fx. var indenfor 1 km af den nærmeste statoil.
men er bange for at en af de største hindringer for sådan en service er at en sådan App hele tiden skal køre i baggrunden og tjekke ens position via GPS.. Det dræner hurtigt batteriet
Det lurede mig også at der var store udfordringer forbundet med det, da konceptet ligger lige til højrebenet, og der er helt sikkert rigtigt mange, som har undersøgt muligheden for at lave det.
Men kunne man ikke bare gøre sådan at ens position kun blev opdateret en gang i minuttet?, det må da give en væsentlig bedre batterilevetid.
Apple er kendt for ikke at tillade udvikler at implementere funktioner der ødelægger brugeroplevelsen for den enkelte bruger.. Så det er sandsynligt at det slet ikke kan lade sig gøre rent teknisk.. Men jeg er langt fra sikker her da jeg ikke selv udvikler mobil app's (endnu).
Apple er kendt for ikke at tillade udvikler at implementere funktioner der ødelægger brugeroplevelsen for den enkelte bruger.. Så det er sandsynligt at det slet ikke kan lade sig gøre rent teknisk.. Men jeg er langt fra sikker her da jeg ikke selv udvikler mobil app's (endnu).
Jeg ville nok slet ikke vælge at lave det native, men istedet lave skidtet i HTML5 og køre det som en webapp...på den måde kan vel omgå apples restriktioner
Jeg ville nok slet ikke vælge at lave det native, men istedet lave skidtet i HTML5 og køre det som en webapp...på den måde kan vel omgå apples restriktioner
Altså, man kan jo sagtens lave en App, der kan fortælle en hvor man er og hvad der er i nærheden af en, så længe det er den aktive App.. Ideen her er jo at en inaktiv App, hele tiden skal lytte med hvor man befinder sig, og så komme med notifikationer når man er i nærheden af noget, man har angivet som interessant. Dette vil man heller ikke kunne løse med en webbaseret App.