Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting - Samle løsninger på VPS/VDS?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Har en håndfuld php og joomla websites spredt på almindelige webhotels. Jeg kunne godt tænke mig at samle dem et sted. Men en dedikeret server er overkill ift. hvor meget disse sites rent faktisk bliver benyttet.

Kan man uden de store problemer have f.eks. 10 sites med max 50.000 besøgende pr. måned kørende på en VPS til rimelige penge?

Hvad kan man gøre af ekstra sikkerhed (servermæssigt) for at beskytte joomla sites på en VPS?

Dette er måske et dumt spørgsmål, men ved ikke noget om det. Kan man gøre så der kun kan pilles ved filerne hvis man er logget på en VPN? Eller noget lignende :-)

Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen hosting eksperter på linjen? :p

Er mest interesseret i mit første spørgsmål - for jeg står måske snart med en ekstra håndfuld af sites hvor det kunne være rart de var samlet :-)

Fra Billund
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 89
Fra  Sommer Systems ApS Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

awezom:

Har en håndfuld php og joomla websites spredt på almindelige webhotels. Jeg kunne godt tænke mig at samle dem et sted. Men en dedikeret server er overkill ift. hvor meget disse sites rent faktisk bliver benyttet.

Kan man uden de store problemer have f.eks. 10 sites med max 50.000 besøgende pr. måned kørende på en VPS til rimelige penge?

Hvad kan man gøre af ekstra sikkerhed (servermæssigt) for at beskytte joomla sites på en VPS?

Dette er måske et dumt spørgsmål, men ved ikke noget om det. Kan man gøre så der kun kan pilles ved filerne hvis man er logget på en VPN? Eller noget lignende :-)

Det korte svar er: "Ja - det kan du". Det kommer naturligvis an på størrelsen af den VPS du anvender, men en af fordelene er blandt andet at du kan opgradere hardware/ressourcer efter behov, således at du ikke betaler mere end hvad du har brug for.

Jeg har undervist flere (også her på Amino) i hvordan man kan sætte en linux (centos) VPS op med et admin interface inkl. one-click installer, således at du enkelt og let kan administerer din VPS. Du er velkommen til at skrive på karsten@revol8.dk hvis du vil have mere info. Priserne på VPS varierer, men hos vores leverandør ligger priserne fra 10€/md for den mindste - vi har selv 7 VPS'er kørende... 

Hvis jeg skal sætte det op for dig, vil det koste 2timer af 550kr... og så kan jeg gennemgå systemet efterfølgende med dig over telefon. 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer ikke an på størrelsen af VPS'en, men resource forbrug af siderne :) Vi har flere kunder der modtager både 300-400.000 besøgende om måneden, men ikke bruger andet end 80-120megabyte ram :) Hvor imod andre kan have systemer, der æder flere gigabyte uden rigtig at have mange besøgende.

Så ja - du kan sagtens køre 10 sider med 50k besøgende om måneden på en VPS, spørgsmålet er, hvor mange resourcer dine sider kræver, og ud fra det skal du vælge den løsning der passer dig bedst :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville vælge en VPS løsning hos DigitalOcean, Linode eller Hetzner.

De er økonomisk gode løsninger og det er nemt at skalere op hvis du vælger en af de to første. Du kan have et passende setup for omkring en halvtredser om måneden.

Der er mange måder du kan sikre din server, men en VPN er ikke lige på top 5 listen hos mig over skridt man bør tage for at sikre sin server.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar alle sammen :-)

Har kigget og googlet løs ud fra jeres svar! På en måde foretrækker jeg nok at betale lidt mere og så have en dansk leverandør med en support tlf jeg kan ringe til i nødstilfælde. Men jeg synes godt nok det er jungle at finde den rette løsning til den rette pris :D

Et opfølgende spørgsmål, jeg er meget bekendt med at administrere via cPanel, men hvordan foregår det på en VPS uden et sådan panel installeret? Er det via noget kommando halløj? :p

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 185
Fra  Connspire Aps Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Ja det er metoden man gør det på men hvis du ikke har erfaring med server drift vil jeg nok få en til at hjælpe dig med driften ellers kan det godt give lidt problemer.  

Mvh.

Jesper

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 185
Fra  Connspire Aps Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Ja det er metoden man gør det på men hvis du ikke har erfaring med server drift vil jeg nok få en til at hjælpe dig med driften ellers kan det godt give lidt problemer.  

Præcis, og det er vi bare knaldgode til!!! Vi tager os af sådan nogle ting, så man kan tage sig af sine kernekompetencer!

Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronnie

Jeres VM E ser spændende ud.. kontakter jer imorgen

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)