Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pyhhh..... skal det være .com/dk eller .dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Aug 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en web shop der skal henvende sig til kunder i Skandinavien og senere Tyskland og England.

.dk domænet er ledigt, og det kan jeg starte med, men er det en bedre ide fra starten at lave et .com med subdomæner?

En anden ting er at man jo ikke kan købe .no hvis man ikke har fimaet til at ligge i Norge - så hvis jeg vil nå dem fra Danmark SKAL jeg jo have et .com/no subdomæne.

Så spørgsmålet er:

Skal jeg fra starten gå med .dk og så med tiden udvide til .com/da og .com/se f.eks.

Hvis jeg starter med et shop.com/da fra starten - er spørgsmålet så om jeg også skal tilkøbe shop.dk og shop.se og shop.de eller er det liigegyldigt?

Alt handler i sidste ende også om SEO og kundetryghed.

Tak

Fra Kbh S.
Tilmeldt 1. Dec 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 15:17

Ja, der er meget at tænke på når det gælder om at komme ud i verden med sin webshop.

Omkring Norge, så kender jeg til de forhold som gælder der.

Du behøver ikke at oprette i selskab i Norge, det er tilstrækkeligt med en registrering i deres enhetsregister, norsk kontaktperson og postadresse, og så kan du selv stå som registrant af et eller flere norske .no domæner. I tillæg får du også et norsk CVR nr. - du skal dog hverken betale norsk skat eller moms. så længe virksomheden ikke drives i Norge. 

Kig blot forbi www.nordicdc.dk, så kan vi hjælpe dig med din registrering I Norge, så du selv står som registrant af dit norske .NO domæne. Og skal du være seriøs i Norge - så er det et .NO domæne som gælder, hvis du altså ønsker at en norsk kunde skal føle at din webside/shop er norsk. 

Held og lykke med projektet.

/Michael

Tilmeldt 13. Aug 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:26

Tusind tak - det var meget fyldestgørende.

Hvad med de andre lande, så som .se og .de f.eks. er det lige så vigtigt for at svenske og tyske kunder følger sig trygge? Fremfor en .com/se og .com/de f.eks?

Mange andre firmaer gør det jo. Blandt andet pandora.net - der kun har subdomæner.

Men tak for hjælpen.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 16:41

Jeg ville købe lokale domæner.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)