Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskel på PI og CI - hvorfor?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg modtog for en uge siden en Proforma Invoice på 1425$ som jeg betalte og nu har jeg så modtaget en Commercial Invoice som er på et andet beløb: 77$. Kan dette være rigtigt? skal det ikke være samme beløb?

På forhånd tak.

Robert Engholm

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Til information fandt jeg ud af at det er et trick kineserne bruger for at både de og du slipper for at slippe så mange penge i tolden. Det er dog ikke lovligt og jeg anbefaler helt klart at man beder om en CI med samme beløb som PI. Hvis ikke det er samme beløb kan du risikere at dine varer sidder fast i tolden. Hav dit på det rene så går det hele meget nemmere :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46620
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:49

ja det er et simpelt svindel trick og dels kan ting sidde fast i tolden og dels vil et regnskabscheck hos skat/told jo kunne omfatte check af om ens køb svarer til det man fortolder så steen enig Robert - fald ikke for den - og heller ikke for ting de mærker som gave eller andet pjat som er relativt let gennemskueligt - hvem pokker får en stibe iphone covers eller 100 kasketter fra Ho chi ming factory i Schenzen :)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:45

en PI vil i mange tilfælde blive underkendt i toldbehandlingen :)  Men beløbet bør være det samme.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)