Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad må man sælge?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg håber, I kan hjælpe mig her. 

Jeg tænker på at lave en lille webshop med hjemmelavet håndarbejde målrettet små børns mødre.

Mit spørgsmål går på, om det er lovligt at sælge ting, der er lavet udfra gratis opskrifter, der eks. ligger som DIYs rundt omkring på nettet? Eller om man selv skal have lavet en opskrift, som man bruger? 

Mvh. Jenny 

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Egentlig er der ophavsret til den, der har "opfundet" opskriften, men når det ligger spredt rundt omkring på nettet alle mulige steder er det lidt vanskeligt at gøre krav gældende, da man jo skal bevise at man har ophavsretten. Så det er et lidt uldent område (om jeg så må sige). Med mindre at der er tale om meget unikke designs, så vil jeg ikke bekymre mig.

Du kan faktisk også tage opskrifterne og foretage nogle ændringer og vupti har du ofte din egen unikke opskrift som du selv har ophavsret på.

 

Tilmeldt 4. Jan 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar. det var meget brugbart. Jeg må i gang med at produktudvikle :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

som udgangspunkt vil gratis opskrifter (strikke f.eks.) være tiltænkt personligt brug og markedsmæssig brug ved videresalg vil godt kunne skabe problemer vil jeg mene, så tal med den der har lavet opskriften eller lav en del ændringer så det bliver dit eget
Selve det at den findes gratis på nettet frigiver ikke designet kommercielt efter min bedste opfattelse - man kan også finde masser af andre ting på nettet og se præcis hvordan de ser ud - men designbeskyttelsen kommercielt fastholdes

Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)