Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår slutter mit regnskabsår? Har glemt hvad jeg valgte da jeg oprettede det.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg startede tilbage i Maj et enkeltmandsfirma ved siden af mit almindelig arbejde.

Jeg er dog nu kommet i tvivl om hvornår jeg satte mit regnskabsår til at slutte ... DOHHH.

Ved at første år max må være 18 måneder. Men da jeg oprettede det 1 Maj kan det jo ikke være 31/12-2014 det slutter, men måske 31-12-2013.

Men jeg kan jo ligeså godt have valgt en eller anden mærkelig måned mit på året for at forlænge den første periode.

Er der nogen kloge mennesker der ved hvor man kan se det? ( Grunden er at jeg vil prøve Dinero Regnskab, og så er det jo smart nok det er den rigtige dato jeg får smidt ind der )

mvh

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Skrevet kl. 20:27

Så fandt jeg det alligevel selv.

Det står i mit registrerings bevis for firmaet :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

og det må vel i alle fald være sådan at du skal opgive efter kalender år som personlig virksomhed - der er vel kun hver 31/12 HVERT år til udvidet selvanvigelse ville jeg tro - det med 18 mdr osv tror jeg hører til selskaber?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Skrevet kl. 20:36

Cookie - John Hannover:
og det må vel i alle fald være sådan at du skal opgive efter kalender år som personlig virksomhed

Mener at have læst at man også måtte det andet, men anbefalet at man fulgte kalenderåret.

Cookie - John Hannover:
der er vel kun hver 31/12 HVERT år til udvidet selvanvigelse ville jeg tro

Makes sense ... 

Cookie - John Hannover:
det med 18 mdr osv tror jeg hører til selskaber?

Might be ... i hvert fald har jeg fundet hvad der er registreret om mit firma, så det er dejligt.

Så kan jeg endelig få styr på mine køb. :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)