Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til import fra ikke eu-lande

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 14. Jun 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Luka,

Hvis du her i starten blot skal bruge toldtariffen til at beregne tolden på din vare, så er det nok med de første seks cifre, som jeg kunne forstå, at du havde fundet frem til. Skidt pyt med de sidste fire cifre. Toldsatsen vil forblive uændret. Hvis du kontakter en tolder hos skat, skulle han/hun meget gerne hjælpe dig med at finde frem til den rigtige tariff, hvis det ikke lykkes dig via http://vita.toldskat.dk 

Husk at de det er dig som importør, som har ansvaret for, at det er den rigtige tariff, der bliver anvendt ved indfortoldningen af dine varer. Husk dog at få en klarerer eller speditør til at fortolde dine varer for dig. Og til dem skal du oplyse tariffen. Og her er fortoldningsbutikken et udmærket bud. Ellers er HLT Spedition også rigtig dygtige!

Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 21:22

Jeg har ikke rigtig en leverandør, sad nu bare og så på aliexpress.com. Så jeg ved slet ikke hvor jeg skal lede efter en leverandør i EU.

Men hvis jeg importere uden fra EU kan jeg få undgå at betale moms, sådan som jeg har forstået det, men så kommer told.

Bestiller jeg indenfor EU skal jeg betale moms, dog ikke told.

Er dette korrekt? og i så fald det er, vil moms ikke endne med mere end jeg ville skulle af med i told hvis jeg nu importerede ude fra EU?

Jeg har dog en dansk leverandør, men priserne ligger lige højt nok synes jeg, derfor vil jeg gerne undersøge andre muligheder :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:26

du skal ikke betale moms af importen uanset hvorfra - told fra uden for EU og ikke fra inden for EU - når du har CVR - du skal blot indberette importmoms men det er ikke penge ud af lommen uanset EU eller ikke

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 21:29

Åh så er jeg med :-) Tak John!

Så kan det bedst betale sig at købe via en leverandør i EU, så længe prisen er iorden. 

Du skulle ikke kende nogen som forhandler med det indenfor EU? ( Covers, kabler osv til iPhones ) eller vide hvor jeg burde lede?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:32

Ja det er korrekt - du skal angive det som importmoms varer fra uden for EU - under salgs moms og når det er til videresalg skal du angive helt samme beløb (25% af totalprisen) som købsmoms og det koster intet men er statistik og hvis det var noget du skulle bruge privat eller delvist privat (en telefon f.eks.) så ville du ikke kunne angive hele momsen under købsmoms - og derved komme af med moms helt som man skal som privat

Varekoder er ikke let - men du må enten klø på eller finde en speditør der vil hjælpe

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 10:29

Luka Rasmussen:
Vil et cover lavet ud af det plastik indgå under "3909 50 90 10" eller er jeg helt galt på den?

Tariffering er ikke nogen let opgave. 

Den vare kode du forslår er ikke anvendelig  da 3909 dækker over "Aminoplast, fenolplast og polyuretaner, i ubearbejdet form"   Så alt indenfor gruppen 3909 omhandler uforarbejdet plast.

Uden mærmere research vil jeg umiddelbart sige at " 3923 90 00 00 er et noget bedre valg, men vil du være helt sikker må du få lavet en BTO (bindende tarifferingsoplysning) hos SKAT. 

https://www.skat.dk/skat.aspx?oId=91818&vId=0

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)