Hvis du her i starten blot skal bruge toldtariffen til at beregne tolden på din vare, så er det nok med de første seks cifre, som jeg kunne forstå, at du havde fundet frem til. Skidt pyt med de sidste fire cifre. Toldsatsen vil forblive uændret. Hvis du kontakter en tolder hos skat, skulle han/hun meget gerne hjælpe dig med at finde frem til den rigtige tariff, hvis det ikke lykkes dig via http://vita.toldskat.dk
Husk at de det er dig som importør, som har ansvaret for, at det er den rigtige tariff, der bliver anvendt ved indfortoldningen af dine varer. Husk dog at få en klarerer eller speditør til at fortolde dine varer for dig. Og til dem skal du oplyse tariffen. Og her er fortoldningsbutikken et udmærket bud. Ellers er HLT Spedition også rigtig dygtige!
du skal ikke betale moms af importen uanset hvorfra - told fra uden for EU og ikke fra inden for EU - når du har CVR - du skal blot indberette importmoms men det er ikke penge ud af lommen uanset EU eller ikke
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ja det er korrekt - du skal angive det som importmoms varer fra uden for EU - under salgs moms og når det er til videresalg skal du angive helt samme beløb (25% af totalprisen) som købsmoms og det koster intet men er statistik og hvis det var noget du skulle bruge privat eller delvist privat (en telefon f.eks.) så ville du ikke kunne angive hele momsen under købsmoms - og derved komme af med moms helt som man skal som privat
Varekoder er ikke let - men du må enten klø på eller finde en speditør der vil hjælpe
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Vil et cover lavet ud af det plastik indgå under "3909 50 90 10" eller er jeg helt galt på den?
Tariffering er ikke nogen let opgave.
Den vare kode du forslår er ikke anvendelig da 3909 dækker over "Aminoplast, fenolplast og polyuretaner, i ubearbejdet form" Så alt indenfor gruppen 3909 omhandler uforarbejdet plast.
Uden mærmere research vil jeg umiddelbart sige at " 3923 90 00 00 er et noget bedre valg, men vil du være helt sikker må du få lavet en BTO (bindende tarifferingsoplysning) hos SKAT.