Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konsulenttimepriser

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg er ved at starte op for mig selv som konsulent i ingeniør-verdenen - er uddannet ingeniør og vil udøve rådgivende ingeniørarbejde på konsulentbasis. Hvad vil man typisk kunne tage i timen i denne branche?

Håber nogle kan hjælpe.

Med venlig hilsen

Fra Ny Vestergade 5, 1471 København K
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 12:47

Priserne er meget forskellige. Ved at være et enkeltmandsfirma har du dog en stor ulempe. Det er at ingen vil betale dig den samme pris som de vil give for en ansat i et større firma. Det skyldes flere forhold:

1. For det første kan de ikke få løst opgaven, hvis du bliver syg

2. Hvis du løser opgaven, og kunden ikke er tilfredse med løsningen, kan de ikke gå til firmaet og få en anden til at arbejde videre med opgaven

3. Hvis de har andre opgaven, der ligger i forlængelse, af din opgave, kan de ikke være sikker på at du kan løse den.

4. etc.

I IT-branchen koster en programmeringstime mellem 400 kr og 1200 kr og for SAP og SEO folk endnu mere. Dog er mange kontakter fastprisaftaler, hvor timeprisen kan være alt muligt.

Jeg vil foreslå dig at kontakte de firmaer der lever af at sælge freelancere inden for din verden. De vil kunne fortælle dig hvilken timeløn de vil kunne sælge en som dig for. Faktisk vil jeg også anbefalde dig at blive freelancer ved dem. De tager typiske 20 pct af din indtjening, men så står de også for markedsføring mv, af dig.

Held og lykke 

Få styr på arbejdstiden - Lav en plan - Se hvordan på www.ondutyplanner.dk - Planlægning af vagter og booking af vikarer

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 2. Nov 05
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:22

Hvilken type rådgivende ingeniørarbejde er der tale om. Bygningsingeniør? IT-ingeniør eller noget helt tredje ?

Inden for IT-branchen vil jeg mene, at man typisk kan slippe afsted med beløb i størrelsesordene 400 - måske ca. 800 kr. som freelance konsulent.

Ole Rønberg

CodeLean ApS
web: www.codelean.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 09:12

Uha, den hårde melding er vel at hvis du ikke ved det på forhånd er jeg bange for at du ikke har erfaring nok i branchen til at begå dig... Hårde ord, men jeg kan stadig godt lide dig Wink

Jeg vil absolut mene at hvis du er nyuddannet, eller med meget begrænset erfaring som ingeniør vil det være de færreste der vil benytte dig da det vil være for risikabelt, mange vil vælge et af de store velrenomerede firmaer hvor man ved at hvis en konsulent får problemer har han et stort bagland at trække på.

Hvis du sammenligner med managementkonsulentbranchen er den naturlige procedure at man arbejder som nybegynder ved et firma der kan skaffe én noget erfaring (og potentielle kunder) hvorefter man efter en udefinerbar årrække kan starte selv.

Så er du nyuddannet, "go for the establishment" Hvis du mener at have erfaring så er det bare om at komme derudaf, men husk at det er uvurderligt at have et godt potentielt kundenetværk når man starter som selvstændig konsulent.

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

Tilmeldt 4. Aug 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:10

Indenfor metalbranchen lægger timelønnen på omkring 400-750 kr. i timen. Det er typisk en maskiningeniør.

j.c. Bruun

Fra København
Tilmeldt 18. Aug 06
Indlæg ialt: 190
Fra  Denker Media - oversættelsesbureau Skrevet kl. 20:49

Som rådgivende ingeniør ligger satsen på alt lige fra kr. 450,- til kr. 1200 per time. De forskellige timesatser er blandt andet afhængig af ingeniørens erfaring, opgavens art og kompleksitet etc.

Hilsen Martin
Denker Media oversættelsesbureau

Fra Køge
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 20:57

Som konsulent skal du tænke på flere ting, og jeg vil som oftest sige til folk der tænker; "hvor meget kan jeg tjene?" at de kraftigt skal overveje en række forhold.

1. Når du arbejder på timeløn er du begrænset. Du kan arbejde X antal timer i døgnet, og når kalenderen er fuld, har du nået din maks indtjening.

2. Du kan hurtigt blive afhængig af én kunde - og de har totalt bukserne på. Hvis de siger dig op, skal du starte helt forfra med nye kunder - da du ikke har haft tid til at sælge. Din omsætning går fra max til o i løbet af en eller 3 måneder. Så er du presset. Plus folk ofte slægger på deres timebetaling for ikke at miste kunden.

3. Hvis du bare er dig, og ikke differentierer dig på dine ydelser - er det sandsynligt, at det kun er dit netværk du kan sælge timer til. Og vil du bruge dit netværk udelukkende til indtjening, eller har du andre planer med det.

4. Måske du skal skabe en værdibaseret betalt ydelse - én som du kan tage dig betalt for, men som ikke handler om dine timer. Jeg har kendskab til en gut der er aktie geni - og har tager kr. 50.000,- for et et dags kursus.... per deltager. Og det betaler folk ham gladeligt. De penge bliver brugt til yderligere investeringer. Timeprisen her er så urealistisk at folk ikke regner på den, men ser hvad de vinder ved at få indsigt i hans VIDEN (ikke tid).

Timebaseret indtægt er ofte ok indbringende her og nu, men begrænser din handle frihed. Det bedste du kan gøre er, at omdanne så meget af din indtægt som muligt til passiv og portofolio indtægt. Men det skal du også have tid til at vedligeholde og være kreativ omkring. Er du udelukkende timebetalt - bliver denne type af indtægt ofte glemt eller helt valgt fra - og det er den du virkelig kan tjene seriøst på. Årsagen er simpel - du har travlt og er flad.

Så hvis du tager også tager de andres gode svar med dig - kan du måske skabe et system/en ydelse - som du kan sælge under helt andre vilkår end timepris.

God vind.

CC www.gennembrud.nu

Mvh, Christian Campbell http://www.gennembrud.nu/

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 22:25

Pas på du ikke sælger dig selv for billigt...

1. Tænk mere på hvad modtageren er villig til at betale for din ekspertise frem for hvad du har regnet dig frem at prisen skal være for at du har et fornuftigt DB.

2. Det er lettere at sætte prisen ned end at sætte den op og det er lettere at give en rabat end et at tilføje et tillæg på fakturaen.

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 23:17

Se på værdien du giver for kunden - kan du give dem en besparelse på 5 mio kr, er 1 mio kr ikke urealistisk og så er timelønnen ikke interessant. Jeg har snakket med en del advokater omkring dette - selv om de officielt bruger en timepris, så er antallet af timer de bruger sjovt nok afhængigt af hvad værdi de skaber for kunder - og hvis der er nogle som kan finde ud af at lave de rigtige regninger, så er er det vel advokater :-)

Mvh.

Jacob Koch

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)