Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anbefalinger til integreret E-conomic, POS og Webshop

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer

Som overskriften fortæller er jeg på udkig efter en integreret løsning mellem E-conomic, POS og webshop

Jeg har kigget lidt rundt på nettet og har også søgt rundt her på forummet, men er ikke videre teknisk anlagt og har lidt svært ved at gennemskue de forskellige muligheder. Er der nogen herinde som har erfaring og anbefalinger til et integreret POS og webshop løsning sammen med E-conomic? Jeg ser helst at webshop er open source

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Prestashop+e-conomic+ScanPOS :-)

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej hej

Vi tilbyder e-conomic og FlexPOS kombineret med Dandomain, ScanNet samt SmartWEB

Hvis det skal være Open source Webshop så kan du få e-conomic + FlexPOS og Magento hos Kasper fra Amero Business.
Han har flere glade kunder kørende på den model ved jeg.

Dbh Johnny

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jobo,

Vi kan måske hjælpe dig med en e-conomic, FlexPOS og en Open Source shop løsning.

Vi har kørende integrationer på 

Prestashop

Dandomain

Magento

- Smartweb via e-conomic

- OSCommerce- via e-conomic

Open Cart

- og har vi den ikke så laver vi den gerne! :) 

Hvilket type butik har du og kører i med lager? 

Tilmeldt 13. Mar 13
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 2 person

Prøv at overvej noget andet! Du søger 3 forskellige systemer med hver deres lagerstyring - og det kan selvfølgelig give problemer - som nok kan læse, at andre har skrevet om på Amino.

Med SALDI får du både økonomistyring og kassesystem i samme system. Kombineret med en webshop, som eksempelvis komme være en Open Source OS Commerce shop, så får du et system hvor det kun er 2 systemer der skal kunne tale sammen - og integrationen har vi allerede lavet.

Det er en velfungerende og rimelig billig løsning.

Tak gerne fat i mig på sme@bizsys.dk hvis du har uddybende spørgsmål.

 

Søren

www.bizsys.dk - økonomisystemer, kassesystemer, indløsningsaftale, BRIK systemer

Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for alle svarene - beklager jeg først får vendt tilbage nu, men er nys hjemvendt fra ferie. 

@bizsys Fint forslag, og jeg kan godt følge problematikken. Det ligger dog fast at e-conomic bliver ERP, da min bedste halvdel er uddannet revisor og sværger til netop e-conomic, som hun har et rigtig godt kendskab til. Teknisk må det vel være muligt at lade ét af systemerne være master og overrule de andre på lagerdelen? (Igen, jeg har ingen teknisk indsigt, så det kan være jeg tager gruelig fejl). 

@Smith FlexPos ser spændende ud, og et af de POS jeg havde kig på i første omgang også. Kan I nikke genkendende til den problemstilling bizsys nævner? Det drejer sig i øvrigt om en livsstilsbutik med interiør + små møbler til boligen, så variantstyringen bliver ikke voldsom. 

Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Jonas Til hvilken type butik bruger du den nævnte konstellation? Og kører det bare som smurt? 

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jobo:
@bizsys Fint forslag, og jeg kan godt følge problematikken. Det ligger dog fast at e-conomic bliver ERP, da min bedste halvdel er uddannet revisor og sværger til netop e-conomic, som hun har et rigtig godt kendskab til. Teknisk må det vel være muligt at lade ét af systemerne være master og overrule de andre på lagerdelen? (Igen, jeg har ingen teknisk indsigt, så det kan være jeg tager gruelig fejl). 

E-conomic kan det det skal og niks weiter! :) Vi har mange som blot benytter det til bogføring mv.

Jobo:
@Smith FlexPos ser spændende ud, og et af de POS jeg havde kig på i første omgang også. Kan I nikke genkendende til den problemstilling bizsys nævner? Det drejer sig i øvrigt om en livsstilsbutik med interiør + små møbler til boligen, så variantstyringen bliver ikke voldsom. 

Ohhh yes! ;) - Har du tænkt på at man ikke kan være god til alt? Vi har erkendt vi er retail folk og derfor bygger programmet til retailer, vi har ikke "nok" eller "vil have nok" fokus på at bygge den perfekte webshop - der findes SÅ mange systemet, open source som closed - hvor udviklere comitter kode til projektet - det kan vi som retailhus ikke hamle op med - og hvorfor skulle vi ? Vi bygger den sublime integration som fungerer istedet for - og passer det vi er gode til, alternativt starter vi vores API og lade webshops koble imod os - hvem der er master bestemmer kunden jo så i samråd med os :)

Fordele?

- Tænkt hvis din webshop skal skalere, ja så rykker du på din webdel

- Skal du åbne 3 butikker, kan din løsning så skalere?

- btw. webbaseret POS , hvad går du hvis/når internettet i butikekn går? - og forresten, er integrations / betalingsterminal en mulighed? Tjae - så er det lidt umuligt med webbaseret kode ( saldi har det vist ikke og ved ikke om de får det - Søren / bizsys?

- Hvorfor laver vi ikke et finansprogram selvom vi kan ? -Du har selv svaret fordi din bedste halvdel ønsker at bruge det mængden bruger - vi ville få svært ved at trumfe vores eget system igennem alligevel... 

- Produktmæssigt har vi ingen problemer i at løfte opgaven, vi har lampeshops, møbelhuse blandt vores kunder.

Du er velkommen til at kigge på vores forskellige integrationer og kassesystemer  :) 

Ps. det koster ikke noget at få et tilbud og en snak! :) 

Fra Nørre Aaby
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 69
Fra  Peter Wismer Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jobo

Integration er et stort ord.
Husk, at det dækker over alt fra en manuel filudveksling til en online opdatering.

Hvis det er en manuel filudveksling, så skal du - hver gang du vil opdatere din lagerbeholdning,
fx. så kunder i webshoppen kan se din reelle lagerbeholdning, igang med at flytte filer
mellem systemerne. Hvis du gør det én gang om dagen,
så er lagerbeholdningen rigtig i kort tid.
Hvis du har en automatisk integration med realtime
opdatering af lagerbeholdninger i alle tre (eller to) systemer, så vil du opnå at dine kunder
faktisk får vist de rigtige lagerbeholdninger hver gang de besøger din webshop.

Vær også opmærksom på, at løsninger der opfylder dine ønsker om integration måske ikke opfylder
alle dine ønsker fx. SEO funktionallitet.

Da dit valg af regnskabsløsning ligger fast, så indskrænker det i sig selv mulighederne.
Det er sikkert en god idé kun at have lagerstyring i webshop og i kasseløsningen,
og så kun bruge regnskabssystemet til  bogføring.

I din søgen vil du opleve, at der kun findes få "standard integrationer" mellem kasseløsninger og webshops,
og du skal være meget omhyggelig med at beskrive overfor potientielle leverandører, hvad du forventer af
den integration du skal have leveret. Jeg har eksempelvis oplevet en frustreret kunde, der oplevede følgende:

Leverandøren lovede, at kunder kun kunne købe varer i webshoppen, når der er varer på lager.
Butikken klagede over, at kunder hele tiden bestilte mere i webshop, end der var på lager.

Det viste sig, at det leverandøren mente var, at hvis et varenummer var uden beholdning eller stod i minus,
så blev det ikke vist i webshoppen og kunderne kunne så ikke købe - meeen,  hvis en vare blev vist
kunne man sagtens bestille flere stk af en vare end det antal, der er på lager!

Så, pas på - Its an integration jungle out there ;-)

Med venlig hilsen

Peter Wismer

 

 

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Smith:

Vi kan måske hjælpe dig med en e-conomic, FlexPOS og en Open Source shop løsning.

Vi har kørende integrationer på 

Prestashop

FlexPOS, PrestaShop og e-conomic virker ikke - den løsning har jeg afprøvet for en kunde, der havde lagerstyringsmodulet i e-conomic. Der bliver simpelthen ikke overført korrekt lagerstatus tilbage til PrestaShop, hvis shoppen bruger varianter. Dvs. man kan bestille varer, som ikke er på lager i shoppen, da FlexPOS også tillader negativ lagerbeholdning. Dette er efter min opfattelse er en total no-go løsning, hvis man har en shop og vil virke troværdig når folk bestiller en vare, de forventer er på lager.

Jeg var i dialog med e-conomics udviklere om dette, og det er ikke noget, de har tænkt sig at ændre på. E-conomic håndterer varianter på en anden måde end PrestaShop og derfor overføres lagerantal ikke korrekt. Det er meget muligt, at FlexPos fungerer fint sammen med e-conomic - men altså ikke, når shopsystemet er PrestaShop.

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)