Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SU og SKAT

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra 4100
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har tidligere haft et cvr nummer. men jeg kom aldrig rigtig igang med min projekt som sådan. 

Men samtidig blev min SU sat ned, pga. at jeg havde noteret at virksomheden kommer til at tjene 50.000 kr om året. 

-spørgsmålet er så, er det muligt at oprette et cvr. nummer uden at ens SU bliver rørt af det?

Altså, kan man oprette et cvr nummer, uden at der skal stå at virksomhedens indtjening årligt er 50.000 kr.

Tusind tak ! 

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Aug 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders.

 

Det forstår jeg ikke, for det skulle ikke have indflydelse på din SU om du har registreret virksomhed, da det svarer til at du har et studie arbejde. Der er mange der driver virksomhed ved siden af studier.

Der hvor du kan komme i klemme i forhold til SU, er hvis du tjener for meget, og der kommer satsen an på alder og om du stadig bor hjemme. Der er så nogle der benytter sig af VSO hvis de tjener for meget, men det er en anden sag.

 

Venlig hilsen Steffen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

du har rodet en del sammen. Tjene 50.000 er nok omsætte for 50.000 i det du skriver - og hvis du skal ha VSO læs VIRKSOMHEDSSKATTEORDNING OG SU  så skal du drive virksomheden meget seriøst  - hvilket ikke er let som studerende.- og skat har fokus på området - så pas på men læs linket og beslut om du driver som seriøs virksomhed der skal forsørge dig og kan få OK til SU ikke påvirkes ved VSO eller om du risikere at blive underkendt

Begge dele er muligt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Valby
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 118
Fra  Supportmand.dk Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis Firmaet (cvr) har sin egen bankkonto så laver det ikke nogen indvirkning på din SU.

Det gør det i det øjeblik du udbetaler penge fra firmakontoen til dig selv. Så har du dermed fået løn af firmaet som tæller som indtægt.

Hvis de penge du tjener i firmaet ikke kommer ud af firmaet, men bare arbejder i det og bliver på firmakontoen. Er det kun overskuddet af året du skal register på din selv angivelse. Hvis der ingen omsætning er, er der heller ikke noget overskud, så vil det igen ikke berøre din SU.

Supportmand.dk - IT Konsulent - IT Rådgiver - Systemadministrator

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Ellegaard:

Hvis Firmaet (cvr) har sin egen bankkonto så laver det ikke nogen indvirkning på din SU.

Det gør det i det øjeblik du udbetaler penge fra firmakontoen til dig selv. Så har du dermed fået løn af firmaet som tæller som indtægt.

Hvis de penge du tjener i firmaet ikke kommer ud af firmaet, men bare arbejder i det og bliver på firmakontoen. Er det kun overskuddet af året du skal register på din selv angivelse. Hvis der ingen omsætning er, er der heller ikke noget overskud, så vil det igen ikke berøre din SU.

du har nok hørt lidt om det supportmand - men for pokker dog hvor er det galt.

1 Det rækker altså ikke med en egen bankonto der adskiller virksomhed og privat - man skattes og SU beregnes af hele overskuddet uanset hvad man hæver fra almindelig personlig CVR

2 om det at man udbetaler til sig selv er helt lige meget hvis ikke man skattemæssigt registrerer som VSO - og det kræver en god del viden om regnskab OG at selskabet er drevet så seriøst, at det bliver accepteret på sigt- det duer ikke til lidt - ved siden af

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4100
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind Tak for det ! (: 

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Aug 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Så prøver jeg lige igen. Min fejl at VSO er blevet bragt på banen i denne tråd, hvis jeg læser det rigtigt. Ved bare den bliver brugt af nogle studerende.

Men hvis vi tager udgangspunkt i det trådstarter skriver som ikke omhandler VSO men hvor vidt hans SU bliver berørt, har der ikke været en omsætning eller indkomst der skulle have indflydelse på hans SU. Så jeg forstår ikke hvordan det kan få indflydelse på hans SU. Det var det jeg prøvede at skrive.

 

Vh. Steffen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Andersen:

hvis vi tager udgangspunkt i det trådstarter skriver som ikke omhandler VSO men hvor vidt hans SU bliver berørt, har der ikke været en omsætning eller indkomst der skulle have indflydelse på hans SU. Så jeg forstår ikke hvordan det kan få indflydelse på hans SU. Det var det jeg prøvede at skrive.

 

ah fint nok - de er fordi som han skriver at han havde forskudsregistreret 50.000 som indtægt som jeg læser det - men mit svar går mere på, at ens overskud ved personlig virksomhed (eller hvad som helst anden arbejdsindtægt også ved ikke registreret cvr) skal opgives til skat og KAN påvirke SU, dog er der et ret højt bundfradrag - så der kan tjenes en del inden det påvirker

Som det er fremngået af tidl. tråde så ha skat nu fokus på, om registrerede virksomheder er seriøse eller hobby - og det kan betyde problemer med SU studerende og VSO - så man skal være forsigtig med bare at køre den ordning. Alt andet ville jo også være uretfærdigt mod studerende med alm løn job i samme timetal

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Aug 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja lige præcis. Så tror jeg vi er enige, så det giver ikke trådstarter som udgangspunkt at have virksomhed, kun hvis han tjener mere end han må i forhold til SU.

 

Ja har godt set de vil have mere fokus på VSO, som du lige præcis kommer ind på er meget fair da det ellers ikke er fair for andre studerende, men det er hvis ikke aktuelt at snakke om her:)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Andersen:
Ja lige præcis. Så tror jeg vi er enige, så det giver ikke trådstarter som udgangspunkt at have virksomhed, kun hvis han tjener mere end han må i forhold til SU.
jep helt enige

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)