Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omsætning

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Aug 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften igen,

Har i dag talt med en revisor..... han skal udarbejde et budget for mig til min (håber jeg) kommende butik(firma) - han skal blot bruge en forventet omsætning som han siger... hm..og jeg har ikke prøvet dette før med butik, så er lidt blank.'

Med en butik på 120 m2 - tøj til børn/unge/dame - er det for lidt at satse en omsætning på ca. 120.000 pr. måned ? det er virkelig svært at "prøve" at vide, hvad en forventet omsætning kan være - måske man skulle regne bagfra og sige hvis mit overskud efter det første år skal være 200.000 osv..... hvad bliver så den månedlige omsæning.

Er det helt forkert at sige min omsætning pr. dag skal være 3500 kr.

Nå men jeg er ved at være lidt grå i hovedet - håber på råd eller udregnings forslag.

TAK.

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 20:49

Tja....

Min første tanke er om butikken ligger på strøget i København eller i en bunker i Tørring-Uldum? Ret væsentligt... :) 

søger ligesindede i Sønderjylland

Tilmeldt 19. Aug 07
Skrevet kl. 21:42

Jah..... det må man da sige, var vist lidt opslugt af at forklare...... men den ligger i Sønderjylland med et indbygger antal på ca 12.000 (med opland 18.000).

Fra kbh s
Tilmeldt 19. Jul 07
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 22:09

Hejsa

Det er jo meget svært at sige hvad din forventet omsætning bliver, når man ikke ved så meget om butiiken, om den ligger i en travl gade, hvor mange konkurrenter der, hvilke slags tøj du sælger, om det er mærketøj eller ej og alle disse ting. men en ting er nok at du ikke skal regne baglæns og sige at du har et forventet overskud på 200.000 da det jo er meget afhængigt af omsætningen, de faste udgifter og der vil helt sikket også komme nogle uventet udgifter. Synes at du skal kigge lidt på om du kan få lidt feed back fra nogen, som selv har en butik, som måske vil dele lidt ud af deres erfaringer.

Med venlig hilsen Ksl.

Øens vinduespolering og rengøring Kvalitet - miljø - flesibilitet 23 64 40 40
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:26

Her er linket til et enkelt budgetark: 

http://www.franciskaner.dk/driftsbudget.xls

Hvis du taster alle dine forventede udgifter ind først, kan du beregne, hvor meget du skal have i indtægter for at den grønne bundlinje viser et overskud, du kan leve af. Uanset om du gerne vil have hjælp af din revisor, så er det en udmærket øvelse, for så får du tænkt lidt over, hvad du faktisk vil gøre: Hvor meget skal der sættes af til rengøring og dekoration, hvor meget skal du bruge til annoncer og andre reklamer? Der er en masse oplysninger, som kun du sidder inde med.

God arbejdslyst.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 15:02

Hej Malot

Jeg synes du skulle ringe til mig, så hjælper jeg gerne med lidt rådgivning. Vi har et herretøjskoncept som vi arbejder med som franchiseforretninger, så jeg kender noget til branchen. Jeg kan læse at det er unge og damer, hvor vores er unge og mænd, så jeg skal nok lade være med at prakke dig vores forrygende koncept på Big Smile 

Generelt arbejder man med kvm. omsætninger hvor du formentlig burde omsætte for kr. 17-18.000 kr pr. kvm. Dvs en butik skal sælge for minimum kr. 1.7 - 1.8 mio hvis den er 100 kvm. Husk at i detail hedder det PLACERING, PLACERING, PLACERING, så spørgsmålet er om byen er stor nok og gaden du vil etablere dig på er tilpas attraktiv??

Mvh

René

tlf. 211 411 61 

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

Tilmeldt 19. Aug 07
Skrevet kl. 17:39

Hej René, Smile

Tak for dit svar, jeg ringer nok til dig når jeg har været hos en hjælpende revisor, der har udarbejdet et budget for mig.

Byen er stor nok - da det er en kæmpe mangel vare til de unge mennesker og placering kan ikke blive bedre - det er bliver i et

nybyggeri, og de omkringliggende forretninger har siden de flyttede sammen på rådhuspladsen haft en omsætningsstigning på ca. 30% - så

det er vist ikke helt dårligt.

Hvilket koncept har du ?? ;o)

Mvh. 
Marlot 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 21:35

Vi har et herretøjskoncept der hedder Luciano Grosso (www.grosso.dk) der har mærker som D&G, Lindeberg, Angel Devil, vores eget mærke m.v. Når man vælger et koncept er budgetter, kassesystemer, indkøbsaftaler m.v. på plads fra starten af.

Mvh

René 

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)