Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det en fordel at ligge på egen server?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har Dandomainshop, og ligger på en server med 20-25 andre og deler IP

Nu overvejer jeg om det er en fordel at få min egen server hos dem, da de har tilbudt dette - således at jeg er der alene om med eget IP.

Er det også fordel overfor google

Nogen som kan give mig en god forklaring.

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 21:28

Big Smile need help

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 22:06

Det har ingen betydning i forhold til Google. Selvfølgelig hvis dit site bliver hurtigere ved at køre på egen server kan den del have en betydning, men egen IP mod shared IP adresse har ingen betydning.

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 22:36

Ok, men må man også regne med at siden bliver hurtigere?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 22:43

marjoe:

Både og.. Hvis man ikke ved hvordan man konfigurere en server, kan det blive nok så langsomt :)

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 23:08

marjoe:

Ikke nødvendigvis. Det kommer an på om din side har brug for de ekstra ressourcer. Hvis de ikke bliver brugt og din nuværende hosting i forvejen har de ressourcer du skal bruge, er det stort set bare penge ud af vinduet.

Hvis det er den webshop du har i din signatur, bliver de sider jeg lige har tjekket genereret på mellem 2-400 millisekunder. Det tror jeg ikke du kommer til forbedre specielt meget med din egen server. Så ville jeg overveje om de penge ikke var bedre brugt på noget andet.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 23:43

marjoe:
ligger på en server med 20-25 andre og deler IP

Hvis det er marjoe.dk du hentyder til og det er Dandomain der giver dig det tal kan du meddele dem at antallet af domains er mindst 10 gange mere end det du skriver der....

Dandomain's dygtige sælgere vil da gerne sælge dig dit eget IP (koster dem faktisk intet)....... :-)

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 09:07

Det skal lige nævnes, at jeg med alle mine site og moduler hos dandomain, næsten er oppe på give samme beløb som det vil koste at ligge på egen server. Og ved at tage deres tilbud om at komme på egen server, er det incl. alle deres moduler og alle de site/domæner opretter. - så økonomisk er der ikke den helt store forskel.

Fra Østerbro
Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:26

Hej,

Vi har efterhånden hjulpet mange shops over denne problemstilling at DanDomain har ringet til dem og spurgt om de ikke vil over på egen shop-server.

Allerførst vil jeg da fortælle at hvis du nogenlunde giver det samme i moduler og tilbehør, så ville jeg flytte med det samme!

Det er cirka 50/50 der fortæller at de kan mærke en hastighedsforbedring i dagligdagen, og det er da meget!, da jeg kun kan gætte på hvordan de nu har det op mod jul osv.

Lige pt. ligger der cirka 227 andre domæner på samme server! kan dog være dubletter imellem.

Hvis hastigheden forbedres når google kigger forbi i ny og næ, vil dette være godt for din google ranking, dog minimalt! - uanset hvad, så ville jeg gøre det.

Men hvis du har yderligere spørgsmål, så er du velkommen til at kontakte mig på: xxxxxxxx

Hilsen /Marcus Andersen

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 10:02

Marcus:

Lige pt. ligger der cirka 227 andre domæner på samme server! kan dog være dubletter imellem.

Der kan sagtens ligge 227 domæner, og serveren stadig nemt kan følge med, kunne være den server havde 1000GB ram, hvor den han ville få havde 2 ;)

Antallet af domæner siger ikke en dyt, når man ikke kender infrastrukturen. - Just saying' 

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)