Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbagebetaling af moms.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 1. Sep 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at oprette en virksomhed og er i tvivl om at jeg kommer over de 50.000 kr. som er grænsen for at blive momsregistreret.

Hvis jeg bliver momsregistreret, betaler moms og ikke når de 50.000 kr. vil jeg så få pengene tilbage som jeg har betalt i moms?

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 17:01

Hvis du bliver momsregistreret, så er du momsregistreret. Det betyder at du skal indberette al salgsmoms og købsmoms. Differencen skal du enten betale eller have udbetalt alt efter om der er mest salgs- eller købsmoms.

Du kan til gengæld vente med at lade dig momsregistrere før du forventer at ramme de 50.000kr i omsætning på 12 løbende måneder. Det vil typisk være ved en månedlig omsætning på 3.000-4.000kr, der har været konstant eller stigende to-tre måneder.

Mvh. Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47196
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:11

de 50.000 er ikke en grænse man først må omsætte for og SÅ registrere sig. Hvis man kunne ha forudset at man ville kommer over de 50 på 12 lbd mdr så vil man skulle af med moms af hele den del man ikke har opkrævet for + samme i bod - læs: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html

så ja - når/hvis du rammer 3-4000 i måneds oms bør du absolut registrere dig
Venlig hilsen

Fra Danmark
Tilmeldt 1. Sep 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:09

Mange tak for svaret :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)