Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Boligkredit og erhverv

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Aug 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er et par, der har kig på en landejendom. Jeg er selvstændig, så jeg har mulighed for at lade mit firma opkøbe jorden og udhusene. Stuehuset køber vi privat.

I den forbindelse overvejer jeg lidt, om en boligkredit (fx BRFs) er den rigtige finansieringsform til erhvervsdelen. Der er dog en enkelt ting, som jeg ikke helt kan hitte ud af. BRF skriver, at en boligkredit kan have en løbetid på op til 30 år. Men jeg skal vel ikke som sådan betale afdraglånet? Jeg kan vel godt vælge at indfri hele molevitten den sidste dag?

Hvordan vil det fungere ift. at jeg jo så ikke har en reel udgift til afdrag på lånet? I firmaet vil jeg kunne sætte penge over på boligkreditten, men da jeg ikke har udgifter til afdrag, så indgår det, jeg indsætter på en boligkredit vel stadigvæk til virksomhedsbeskatning ved årets afslutning? Hvorimod at hvis jeg havde betalt afdrag på et alm. lån, så ville det have været en udgift i virksomheden, som kan trækkes fra før skat?

Hvis jeg har ret i ovenstående, så taler det jo lidt imod at bruge boligkreditten. Er der en, der kan kaste lidt mere lys over, hvordan det vil fungere?

På forhånd tak!

Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 14:05
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:48

som svaret af kpt - men tal med en revisor, det er ikke spor sikkert, at det er godt at foretage købet i virksomheden - ligesom jeg ville tro de fleste 30 års lån ville forudsætte afdrag - måske afdragsfrihed 10 år - men 30 år uden afdrag som alm boligkredit lyder spøjst.
Da det i alle fald vil være en del penge, så betal dig til en konkret løsning
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Aug 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:29

Det giver god mening - jeg ved ikke hvordan, men jeg fik det vendt helt forkert i hovedet! Confused

Tak for hjælpen!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)