Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ide til program - Kan jeg selv kode det? (Evt hvilket sprog)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Sidder med en ide til et program der kan bruges internt i den virksomhed hvor jeg arbejder, eftersom at jeg syntes det løser en række problemer der er der på nuværende tidspunkt.

Det skal evt også bruges i forbindelse med et skole projekt, så er nysgerrig omkring det er noget jeg selv kan klare. En tråd omkring det:

http://www.amino.dk/forums/t/206638.aspx#1376766

Simpel planlægning af produktion:

- Kunne se belastning på ens maskiner

- Fx fordele sine ordre ud på XX svejse robotter og se hvor booket ens produktions er.

- Sætte produktions tider på, medarbejdere og lign.

- Mulighed for at indsætte diverse "krav" - Fx hvordan materiale kommer hjem og lign.

Dette skal fungere ved hjælp af touch var min plan ... Dvs at jeg fx har en kalender hvor jeg kan oprette maskiner, tilføje medarbejdere osv.

Min første tanke var om man kunne lave en Microsoft Access database bagved (Evt excel udregninger) og så ligge en brugerflade på der fungere ved hjælp af touch.

Hvor pokker er man henne rent kodnings mæssigt i sådan et tilfælde? ... Har tidligere brugt Access til at lave et program til pakkevejledninger, men ved hvor jeg er henne med sådan en opgave.

Nogle der kan guide mig lidt videre ?

Mvh Henrik

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 20:58

Det må selvfølgelig også gerne være bud på at det fx er MEGET krævende at gøre gennem windows, og jeg skulle overveje Android SDK eller lign:

http://developer.android.com/sdk/index.html

Som udgangspunkt var planen dog noget Access lign til Windows eftersom at alle firmaets programmer er bygget til Windows ...

Men eftersom at jeg er på bar bund er alle forslag/argumenter osv mere end velkomne.

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 59
Fra  JakobSabinsky.dk Skrevet kl. 21:25

Hvis det var mig der stod med en lignende opgave ville jeg designe det efter 3 lags modellen, da det er nemmere for dig at udvide eller ændre programmet løbende uden at rode for meget rundt i tingende. Jeg ville kode funktionerne i Java og have data i en MySQL. Det var mit korte bud, hvis du vil have det udspecificeret evt. Visuelt kan jeg sende dig en skitse og lidt mere detaljeret beskrivelse.
Med venlig hilsen
Jakob Sabinsky

www.blueheaven.dk Sex skal være sjovt

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 21:43

Jakob Sabinsky:

Hvis det var mig der stod med en lignende opgave ville jeg designe det efter 3 lags modellen, da det er nemmere for dig at udvide eller ændre programmet løbende uden at rode for meget rundt i tingende. Jeg ville kode funktionerne i Java og have data i en MySQL. Det var mit korte bud, hvis du vil have det udspecificeret evt. Visuelt kan jeg sende dig en skitse og lidt mere detaljeret beskrivelse.
Med venlig hilsen
Jakob Sabinsky

Hejsa

Mange tak for dit svar, bestemt rart at høre lidt konkrete bud på hvordan sådan noget bygges op, især når jeg kun har erfaring med lidt Access og lign.

Hvis du har tid og gider må du da meget gerne komme med en skitse samt beskrivelse, vil være rigtig lækkert.

Pt er jeg igang med et papir her foran mig for at prøve få det lidt ned hvordan jeg mere præcis ønsker at det fungere, funktioner osv.

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 11:06

Har fået en helt masse i forskellige bud, og lige nu tror jeg det handler om at finde ud af hvor der skal begyndes så jeg ikke prøver at lære 10 forskellige ting unødvendigt. 

Er fx også blevet anbefalet: Visual Studio, C#.Net + MS sql express

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 18:35

Det setup det virker til at jeg har fået flest anbefalinger omkring er dette, også når det skal være nemt lyder det til: 

- Java (Funktionerne) 
- MS SQL Express (Database) 
- Touch interface laves med? 

Om det er muligt for mig er så en anden sag smile 

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 59
Fra  JakobSabinsky.dk Skrevet kl. 13:36

Hej Henrik

send lige din mail til info@dinpcven.dk så sender jeg dig en pdf du vil få gavn af.

Med venlig hilsen

Jakob Sabinsky

www.blueheaven.dk Sex skal være sjovt

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 21:03

Jeg siger mange tak for din mail, absolut brugbart det du har sendt.

Er der nogle der roder med sådan noget her som jeg kan stille et par spørgsmål over PM eller Skype hvis det er ? ...

Lidt nysgerrig om man kan få en til at kode noget af det, og jeg selv kan "fylde" i kasserne eller lign. Evt hjælp med at vurdere om det hedder JAVA, Visual Studio eller noget 3. jeg skal igang med at lære.

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 12:50

"Lukker" lige denne tråd, eftersom at jeg har fået hjælp til at få bygget en "light" udgave af programmet for at kunne teste om konceptet virker inden jeg smider for mange penge/tid afsted. 

Man er dog stadig velkommen til at komme med input, men smid i en PM, så er jeg fri for at holde øje med denne tråd mere.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)