Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er din erfaring med overforbrug af sociale medier?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Vi kender nok alle sammen til, at vi har brugt lidt for meget tid på sociale medier :D . Jeg har hørt mange snakke om kold tyrker af sociale medier, så jeg prøvede det for at se, om det er en god metode. Det er det ikke. Det har jeg skrevet om her. Jeg kom frem til, at en kold tyrker er en virkelig dårlig løsning, da man simpelthen mister de mange positive ting ved sociale medier. Hvis du bruger for lang tid på sociale medier, skal du hellere opstille nogle regler for, hvornår du er på sociale medier osv. Det virker langt bedre. Er der nogen af jer, som har erfaringer med kold tyrker og/eller regler for jeres social medie brug? Eller kører I bare på med sociale medier?
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Som privatperson har jeg været på Facebook ad 3 gange. Den første profil blev faktisk udbygget med masser af godt stof og jeg brugte en del tid på at finde gamle venner, soldaterkammerater o.s.v. Efter ganske kort tid, hvor jeg blev beriget med disse bekendtes gøren og laden, kom det i den grad til at hænge mig langt ud af halsen. Ikke fugls føde på alle disse tåbelige updates.

Jeg nedlagde profilen, men visse dagblade og andre medier giver ikke andre muligheder for at skrive i deres debatter, end hvis man logger ind via fjæset, så jeg joinede igen.

Efter en kontrovers om meningscensur på JyllandsPosten, blev jeg så arrig i skralden, at jeg nedlagde min nye profil.

Nu har jeg så, nødtvungent og stærkt imod min vilje, måtte oprette en profil igen af samme årsag. Login er visse steder kun muligt via Facebook. Min nuværende profil er kemisk renset for ALT!

Ganske uagtet de muligheder der ligger for promotion for virksomheder, er MIN og helt PERSONLIGE holdning, at Facebook er spild af godt liv. Prøv at stikke roen ud af vinduet eller at movere kroppen uden for huset og snus ind: En verden i 3D med dufte, fuglekvidder i surroundsound m.m.m. You missed it, fellow!

P.S. Twitter aner jeg ikke hvad er og jeg er LYKKELIGT uvidende.

Edit: At dømme efter dit profilbillede, er der ca. 40 år mellem os. Dét er nok en del af forklaringen Skype-Giggle

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 21:21

iVinkel:
Edit: At dømme efter dit profilbillede, er der ca. 40 år mellem os. Dét er nok en del af forklaringen Skype-Giggle

Haha. Ja, det kan der være noget om. Jeg synes faktisk, at der er masser af vinde med sociale medier, men selvfølgelig kan man sagtens leve uden det. Det gjorde vi før i tiden :D

Jeg følger f.eks. ikke selv særlig meget med i den daglige politiske debat, da jeg ofte synes, at sagerne er spild af tid. Her følger jeg i stedet nogle forskellige personer, som har en mening til sager, som jeg godt gider læse. På den måde får jeg stadig det mest relevante, men der er ligesom et filter på. Gatekeepere kommer helt klart til at spille en større og større rolle. Ja, de har allerede en stor rolle i dag. 

Disse gatekeepere hjælper en med at sortere i alle de informationer, som er derude.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)