Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger hjælp! Vil starte en Enkeltmandsvirksomhed!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Sep 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, aminoer.

Jeg er en 13 årig dreng, der gerne vil starte en enkeltmandsvirksomhed på min fars navn.

Jeg har brug for hjælp med det hele.

Jeg ved ikke hvordan det foregår. Jeg skal have hjælp til at registreres som import/eksportør så jeg kan bestille fra Kina. Jeg har brug for hjælp med leverandør. Og har brug for hjælp med MOMS ved ikke hvad der skal ske. Min far kan ikke snakke dansk. Så har brug for hjælp fra jer.

Har brug for hjælp fra step til step.

Tak på forhånd

- Hussein.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46695
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg synes omstændigheder som 13 år og en far der skal sidde med hele ansvaret og al gæld der kan opstå, også til skat og moms, og hvor den nye shops økonomi går direkte ind i fars personlige skat kalder meget på at ofre en revisor der vil sætte det godt op
Selve det at registrere sker på virk.dk og samme sted med moms og import/eksport

Moms bliver samme sag - det er ikke til at forklare dig alt det som skal kunnes for at drive en forretning seriøst i et svar - hjælp dig og din far med at ofre et par timer med en revisor - og bedst hvis det er en der taler din fars sprog
Du kan i øvrigt sætte dig ind i en masse med moms og skat og stifte via min indholdsfortegnelse, men tag hjælp af en voksen der kan tingene og kan din fars sprog
god vind med det
Venlig hilsen John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Sep 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:40

Hej John.

Jeg vil spørge, om hvad der sker hvis jeg registrer mig som import/eksport.

Spar jeg tolden eller?

Og er der nogle skjulte gebyrer når jeg starter virksomheden? Og hvad kommer det til at koste cirka?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46695
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

du sparer ikke told men du må slet ikke importere fra uden for EU uden at være registreret (din far må ikke)
Selve registreringen har mig bekendt ingen som helst omk som enkeltmandsvirksomhed - men det giver jo en masse pligter i forhold til moms, regnskab og skat o.l. som kan koste - lige som der kan være udgifter til bank gebyrer - affaldsgebyr evt NETS aftale med mere
Jeg kan ikke komme det nærmere for jeg synes det er rent hazard hvis en 13 årig får stiftet CVR i sin ikke dansktalene's fars navn uden hjælp fra nogen der taler din fars sprog og forstår sig på virksomhedsdrift
Du risikerer at bringe ham ud i noget han slet ikke kan overse.
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)