Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress child theme vises som standard theme - hvorfor kommer mine personlige indstillinger ikke med?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 29. Mar 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg sidder og øver mig i at ændre i koderne i mit style.css og har i den forbindelse besluttet at oprette et såkaldt child theme, så det er nemmere at lave det rigtigt igen, hvis jeg laver noget forkert + mine ændringer bliver bevaret ved opdateringer af themet.

Jeg benytter et standard wordpress twenty ten theme som parent theme.

I følge flere vejledninger skal det gøres på denne måde:

-Oprette en mappe i sin wp content - theme og døb den twentyten-child.

-opret en fil og kald den style.css

-indsæt følgende kode: (selvfølgelig tilrettet til mig selv og twenty ten)

/*
Theme Name:     Twenty Thirteen Child
Theme URI:      http://example.com/
Description:    Child theme for the Twenty Thirteen theme
Author:         Your name here
Author URI:     http://example.com/about/
Template:       twentythirteen
Version:        0.1.0
*/

- herefter indtast følgende kode:

@import url("../twentythirteen/style.css");

Jeg tror det er denne kode det går galt med. Som jeg har forstået på vejledningen på http://codex.wordpress.org/Child_Themes skal man udelukkende tilrettet det til navnet på sit parent theme, så den i mit tilfælde kommer til at hedde:

@import url("../twentyten/style.css");

Altså at jeg bare retter twentythirteen med twentyten. Dette virker dog ikke. Jeg kan se mit nyoprettede child theme i mit wordpress, men når jeg vælger det tager det et "tomt" standard twentyten theme, altså mine menuer, baggrund m.m. bliver ikke overført.

Skal der måske stå noget andet foran twentyten, altså der hvor de 2 .. står. F.eks. en sti til hvor filen ligger i min meebox public html mv. Jeg har prøvet en masse, men det bliver ved med at vise det tomme standard theme.

Håber der er nogle kloge hoveder, som kan sige hvad jeg gør galt.

mvh Jaks

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 13:46

Har du rettet:
"Template: twentythirteen" til
"Template: twentyten" også? 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 14:08
Har testet den her på min localhost, og der virker det fint. Baggrunden bliver gul som den skal.

/*
Theme Name: Twenty Ten Child
Theme URI: http://example.com/
Description: Child theme for the Twenty Ten theme
Author: Your name here
Author URI: http://example.com/about/
Template: twentyten
Version: 0.1.0
*/

@import url("../twentyten/style.css");

body {
background-color: yellow;

}

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 14:20

Jeg tror jeg ved hvad problemet er. 

Når du har rettet dit style.css til at der står twentyten både under import url og template, så husk at få aktiveret et andet theme og dernæst dit Twenty Ten Child theme igen.

Tilmeldt 29. Mar 12
Skrevet kl. 14:38

Tak for svaret Gita.

Ja jeg har rettet til begge steder, så der står twentyten.

Hvad mener du med at aktivere et andet theme? Jeg aktiverer mit child theme, men som sagt vises det uden alle mine erindringer fra mit nuværende twentyten theme. Aktivere jeg så twentyten igen, så har den heldigvis gemt mine ændringer og siden er igen som den skal være.

Det kan godt ske, at jeg kan lave ændringer via mit nye childtheme, men det skulle gerne importere alle mine nuværende ændringer fra mit twentyten, ellers skal jeg jo lave alt det igen.

Mener du, at jeg skal prøve at aktivere et helt tredje theme, og så aktivere childtheme igen?

mvh Jaks

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 14:48

Det jeg mener er at hvis du har rettet i den øverste del af style.css, så kan det være nødvendigt at aktivere et eller andet andet theme (evt TwentyTen) og dernæst aktivere dit child theme igen (for at ændringerne kan træde i kraft). 

Med din uddybning kommer jeg dog i tvivl om hvad du mener. 

Som jeg ser det nu har du også lavet ændringer i indstillinger i TwentyTen som du vil have TwentyTen Child theme til at nedarve.

Hvad er det for "erindringer" du mener? Dit child theme nedarver fra dit Parent themes style sheet og temlates. 

Tilmeldt 29. Mar 12
Skrevet kl. 14:54

Ja jeg vil gerne have mit child theme til at nedarve mine ændringer fra twentyten. Jeg har ikke ændret i min style.css på mit twentyten, men alt hvad jeg har lavet af menuer, baggrund osv. bliver ikke overført til mit childtheme.

Altså det er ligesom mit childtheme nedarver fra et standard twentyten theme.

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 15:08

Okay, "Menuer" og "Tilpas" binder sig til det aktiverede theme -  i det her tilfælde dit child theme :-)

Er ikke sikker på om du kan få det til at nedarve på den måde. Det ville ofte heller ikke være ønskværdigt.

Du kan eksempelvis genbruge ting ved at have en functions.php med ting du genbruger og bruge en mu-plugins. 

Tilmeldt 29. Mar 12
Skrevet kl. 15:38

Ok jeg havde bare forstået det sådan, at child themet nedarvede alt, så det kom til at ligne det ens gamle theme på en prik.

Jeg har nu valgt mit child theme, og jeg kunne se at menuen stadig var der og bare skulle aktiveres. Og så har jeg ændret min baggrund og fjernet det standard header billede, så nu ligner det mit "rigtige" theme igen.

Så nu er jeg vel klar til at ændre i min style,css på child themet.

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 15:52

Jaks:
Ok jeg havde bare forstået det sådan, at child themet nedarvede alt, så det kom til at ligne det ens gamle theme på en prik.

Det gør den også, men menuen har du oprettet under WordPress administrationspanel og derfra peget hvor i dit tema den evt skal vises.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)