Hej Jeg sidder og øver mig i at ændre i koderne i mit style.css og har i den forbindelse besluttet at oprette et såkaldt child theme, så det er nemmere at lave det rigtigt igen, hvis jeg laver noget forkert + mine ændringer bliver bevaret ved opdateringer af themet. Jeg benytter et standard wordpress twenty ten theme som parent theme. I følge flere vejledninger skal det gøres på denne måde: -Oprette en mappe i sin wp content - theme og døb den twentyten-child. -opret en fil og kald den style.css -indsæt følgende kode: (selvfølgelig tilrettet til mig selv og twenty ten) /* - herefter indtast følgende kode: @import url("../twentythirteen/style.css"); Jeg tror det er denne kode det går galt med. Som jeg har forstået på vejledningen på http://codex.wordpress.org/Child_Themes skal man udelukkende tilrettet det til navnet på sit parent theme, så den i mit tilfælde kommer til at hedde: @import url("../twentyten/style.css"); Altså at jeg bare retter twentythirteen med twentyten. Dette virker dog ikke. Jeg kan se mit nyoprettede child theme i mit wordpress, men når jeg vælger det tager det et "tomt" standard twentyten theme, altså mine menuer, baggrund m.m. bliver ikke overført. Skal der måske stå noget andet foran twentyten, altså der hvor de 2 .. står. F.eks. en sti til hvor filen ligger i min meebox public html mv. Jeg har prøvet en masse, men det bliver ved med at vise det tomme standard theme. Håber der er nogle kloge hoveder, som kan sige hvad jeg gør galt. mvh Jaks
|
Har du rettet:
"Template: twentythirteen" til
"Template: twentyten" også?