Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktions planlægning - Hvilke programmer kender du ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Sidder med en ide til noget simpelt produktions planlægning, men har brug for at kende markedet noget bedre. 

Som udgangpunkt var tanken egentlig at det bare skulle fungere som en "App" til min nuværende virksomhed, men kunne da godt tænke mig lige at kigge en smule længere Smile

Kender selv til en række større produktions planlægnings programmer, men kunne da godt tænke mig at kigge nærmere hvilke det egentlig er på markedet. 

Hvilke værktøjer/programmer kender du til at planlægge i en produktions virksomhed ?

På forhånd tak.

Mvh Henrik

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 19:57

Søger stadig bud hvis folk "falder" over nogle programmer Smile .... Ellers må jeg igang med at undersøge hvad min simple ide kan føres ud i livet for ...

Fra Odense
Tilmeldt 8. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  LIBA Communication Skrevet kl. 20:03

Produktionsplanlægning er et vidt begreb. Er der noget mere konkret?

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 20:40

Hejsa 

Excel og GLPK kan anvendes til produktionsplanlægning. For nogle år tilbage, lavede jeg lidt til landbruget.

Hvis du tænker i store pakker, har de fleste ERP-systemer som SAP produktionsplanlægningsmoduler.

VH. HelePlanter.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 20:50

Takker for jeres svar, og skulle måske have forklaret lidt mere.

- Kunne se belastning på ens maskiner

- Fx fordele sine ordre ud på XX svejse robotter og se hvor booket ens produktions er.

- Sætte produktions tider på, medarbejdere og lign.

- Mulighed for at indsætte diverse "krav" - Fx hvordan materiale kommer hjem og lign.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 21:01

Det lyder ligesom linear programmering med GLPK med et fint frontend, som kan optimere ordrefordelingen på robotterne. Der findes sikkert mange andre specialtilrettede programmer.

VH. HelePlanter.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 22:39

Prøver lige at kigge lidt nærmere på de ting du nævner der, ingen erfaring med dem Smile

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 03:05

I hvilken kategori ville i placere en tråd hvor jeg søger ideer til hvordan noget lign det jeg søger kan programeres - Syntes ikke lige der er en der passer helt præcis. 

Altså om folk mener det kan lade sig gøre ved fx en database i fra Microsoft Access, og så bygge en brugerflade oven på - Fx touch venligt. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)