Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oversættelse af visitkort til kinesisk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Sep 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen, der har erfaring med at få oversat sit visitkort til kinesisk? Det ville lige gøre mig en smule mere tjekket i forhold til mit møde med et par potentielle kinesiske samarbejdspartnere :-) 

Med venlig hilsen

RuneNK

Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har ingen erfaring. Dog har jeg haft kinesisk i over 2 år på gymnasiet, så har lidt sprog-viden.

Sagen er den, at du på kinesisk ikke kan oversætte vestlige navne, uden at komme ud i en rebranding af din virksomhed.

Coca Cola har gjordt det, og de bruger nu tegnene for "sjov og smagfuld" på det kinesiske marked.

Apple bruger bare Apple.

Hvad jeg ville gøre, var at få nogle nemme sætninger skrevet på kortet, f.eks. "Telefon nr" = 电话号码

Og måske en kort beskrivelse af din virksomhed.

Håber det hjælper

Mvh
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rune

Er ikke enig med dig :) synes du skal give dem dit eksisterende, men husk at aflever dit og modtag deres visitkort med BEGGE hænder, en lille gave er heller ikke af vejen og så ved jeg ikke om du skal møde dem i DK eller i Kina, men det kan være en god ide og læse lidt om deres måde at gøre tingene på, da selv mindre ting vi ikke ligger noget i kan have stor betydning for dem og deres opfattelse af dig som mulig samarbejdspartner.

Men held og lykke med hvad du så end skal have gang i 

Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Enig med overstående mht "god kinesisk skik"

Sig for eksempel aldrig nej til en smøj, men kun at ryge den.

Og drik altid med dem. Sig "gānbèi" hvilket betyder "bottoms up"

Og lær lidt basal kinesisk, f.eks.:

nǐ hǎo/nín hǎo

hǎo ma?

rénshi nǐ hěn gāoxìng!

Fra København
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 61
Fra  Kinabureauet Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rune,

Har en artikel her om navn du måske kunne finde nyttig: http://kinabureauet.dk/blog/oversaettelse-af-navn-til-kinesisk/

Hvis du vil have et kinesisk navn fordi det kunne være sjovt eller cool er det jo fint nok. Viser jo også at man gerne vil imødekomme den anden part. Man skal dog helst selv kunne sige det ordentligt, og de vil helt klart spørge hvorfor eller hvordan du kom frem til netop dette kinesiske navn. Så i forhold til navnet, kan du også nemt beholde dit danske navn. 

I forhold til oversættelse af visitkort, er det enkleste og nemmeste blot at oversætte det originale til kinesisk.

Professionel hjælp til oversættelse, rådgivning og markedsføring til det kinesiske marked. www.kinabureauet.dk

Tilmeldt 4. Sep 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svarene!

Valgte den her løsning - sikkert lidt dyrt, men hurtigt og fint :-) http://impexchina.dk/oversaettelse-af-visitkort-til-kinesisk/ 

Jeg har lige et opfølgende spørgsmål. Der bliver snakket om, at det kan være en god ide at medbringe en gave. Hvad snakker vi om her? En lille dansk ting alá en havfruefigur eller en flaske gammel dansk? Eller skal det være meget finere?? 

Fra København
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 61
Fra  Kinabureauet Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal gerne se så dyrt ud som muligt, og gerne med en høj pris label på =)

 

Professionel hjælp til oversættelse, rådgivning og markedsføring til det kinesiske marked. www.kinabureauet.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)