Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Juridisk rådgivning - Please...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 478
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen jeg har fået et eftersmæk på varmeregnskabet, på 15.000 kroner (!!!!!) - Og jeg er derfor inde og nærlæse paragraffer, for at se om de har lavet nogle fejl... Jeg fandt en side, hvor der står: "Hvis der - i en ejendom uden fjernvarme - er gået 4 måneder efter varmeregnskabsårets udløb, og du endnu ikke har fået et gyldigt varmeregnskab, så mister udlejeren sin ret til at opkræve efterbetaling. Den 1. regning er modtaget den 1/1. Den fejl de har retten - Hvor regningen pludselig gik fra at jeg skulle have 196 kr TILBAGE, til at jeg skal BETALE de 15.000) - Den fejl/rettelse af regnskabsåret, modtager jeg først d. 27/8. Mit spørgsmål... Er den så ugyldig?

LLO har kun åben om mandagen. Min lokale retshjælp, om torsdagen. - Mange af de andre, kan jeg slet ikke få fat på :/

/Rikke 

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 13
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rikke

Av, for den da... 15.000,-

Kan kun anbefale dig at henvende dig til LLO på mandag, retshjælpen i morgen og derudover google emnet, der findes mange forum`s hvor netop dette emne tages op.

Det handler også om hvad der præcist står i din lejekontrakt med udlejer omkring vand/varme forsyning.

Vh Christian

www.chrisabyg.dk 

Chrisa Byg din tømrer til erhverv og privat

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 478
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja AV for pokker!

Jeg tror simpelthen ikke på at man kan have det forbrug i en 3 værelses lejlighed på 67 kvm.

Medtaget a/c beløb, og kun i vintermånederne, betyder det at jeg har brugt for 4000 kr. pr. måned... - Jeg tror ikke engang at det er muligt!

Ydermere så modtog jeg først i April en opgørelse på, at jeg skulle have penge TILBAGE. - Men nu, "på grund af en regnefejl", skal jeg så i stedet BETALE 15.000... De kan rende mig!

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 13
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har du selv aflæst varme og vand, eller har du kvittering på varmeaflæsning? Er varmen aflæst manuelt af en ejendomsinspektør eller lign, kan han ha lavet en skrivefejl, det sker ofte.

Hvis der f.eks benyttes et firma til aflæsning, Brunata etc, så findes dine "tal" på nettet.

www.chrisabyg.dk 

Chrisa Byg din tømrer til erhverv og privat

Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Det var noget af en regning.! Du er velkommen til at skrive en pm. Har selv lige i samme problem og har lige vundet over min udlejer i huslejenævnet

Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)