|
I kan bare sørge for at sætte jeres Fraud Fighter regler anderledes, således at kunder der handler fra et andet land, end kreditkortets udstedelse, skal gennemføre handlen gennem 3d secure ( Der findes mange andre indstillinger ). Har stor erfaring med dette og er flere gange blevet fortalt af Teller, at handler gennemført via 3d secure er forsikret, hvis kunden afviser at have gennemført den specifikke ordre. Sørg derfor for at effektivisere jeres Fraud Fighter indstillinger i jeres betalingsmodul via epay,for på den måde at undgå Fraud. Der findes mange måder at sørge for at kunder skal gennemføre sin betaling via 3d secure, men man skal samtidig huske, ikke at sætte eventuelle indstillinger, der kan forhindre eller besværliggøre betalinger for de kunder, der handler med de rette intentioner. Med venlig hilsen David |
Det var da bestemt et godt forslag David. Jeg vil bare sige, at jeg som ikke er uenig - eller enig - i om Teller behandler kunder retfærdigt og om deres regler er gode nok. Det kan sagtens være de ikke er det. Det ændrer bare ikke noget ved, at der kun er to muligheder for betaling af fraud.
Enten den shop der bruger deres kortordning og nyder godt af at kunderne handler via det er så let at indtaste kortnummer, udløb og sikkerhedskode fra selve kortet - eller
alle os andre
Teller betaler det absolut ikke - det kommer på kortgebyr, renter - stiftelse eller noget andet, og sådan drives en hver forretning - også jeres egen.
Lader man den der bruger det betale hver fraud, ja så ligger der et incitament til at bruge 3D secure som beskrevet af David - eller til at beslutte kun at levere til DK eller kun hvis kortudsteder land = modtager land osv. Det vil koste i salg, men hvis man rammes hårdt af fraud - så er det jo løsningen. Ellers er det fordi man synes, det betaler sig at tage de slag man rammes af, og stadigt sælge internationalt. Vi lever i en verden med megen snyd.
Lader man alle os andre betale, så kan alle shops gi pokker i alt, og bare sende guld til Irland på et kort udstedt i Norge, og lur mig om ikke banditter nok skulle udnytte det, så de både sendte guldet - modtog det i Irland, OG fik Teller = alle andre brugere - til at betale regningen.
Jeg er stadigt helt enig i, at det virker helt tosset hvis et kort ER meldt stjålet, at det så er muligt at bruge det via betalingsformidler, og dér burde det nok være alle brugere af kort som betalte for en klar fejl - men for kopierede kort - snydekort - falske legitimationer som er langt de fleste, er det helt OK at det er den der benytter servicen der hænger på betalingen af den begåede fraud - desværre - også selv om det kan føles uretfærdigt.
vh
Bliv gratis medlem